1

Onderwerp: eetbare print bevestigen

Hoi Bakkers,

Ik ben nog vrij nieuw in taarten creatie land.
Nu heb ik een aantal keer een taart mogen maken met een eetbare print erop, echter deze gaat bobbelen :(
Heel jammer en het ziet er niet mooi meer uit...
Ik heb met lijm(waar je ook de figuurtjes ed mee plakt) geprobeerd, met een klein beetje water maar ook zonder iets erop leggen en de rand afwerken met figuurtjes, helaas gaf geen van de opties het resultaat waar ik op hoop...
Heeft er iemand tips voor me?

Hartelijk dank.

2

Re: eetbare print bevestigen

Welkom op het forum :D

klein beetje piping gel misschien, soms is de taart uit de koeling iets vochtig en kan je het er zo op doen?

ik hoop dat er nog meer tips voor je komen :)

Veel plezier met het bakken :)

3 Laatst bewerkt door Tigrasas (26-04-2015 16:45)

Wat voor pint had je, op wat voor sheet?

Ik plak ALTIJD met piping gel, het zorgt er voor dat vocht niet bij de print kan vanuit de taart.
Vocht is echt een print vernietiger, dus nooit met Tylose lijm of water plakken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

of inspuiten met glaze of insmeren met chocolade.
Nooit zo op fondant leggen!!!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

5

Indien de print erop is geplakt en vervolgens de koeling is gegaan, kan het ook zijn dat er teveel vocht in de taart en/of in de koelkast zit. Ik heb het zelf ook 1 keer gehad, waarvan ik denk dat er teveel vocht in de koelkast was. Sindsdien zet ik er een schaaltje met (nog niet gekookte) rijst voor de zekerheid bij.
Maar het allerliefst plak ik de frosty er op het allerlaatst pas op, dan weet ik zeker dat het er goed strak opzit.

Zoek je een printje? Pb mij gerust.