1

Onderwerp: satin ice niet geschikt voor in de koeling?

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een proeftaartje gebakken als voorbereiding op een bruidstaart die ik eind mei maak.
Nu had ik ivoorkleurige fondant van satin ice gebruikt.
Toevallig las ik dat deze zich niet goed houdt in de koeling?

De taart zal straks wel een nacht in de koeling moeten staan.
Moet ik op zoek naar een alternatief?
En welke andere niet uithardende fondant raden jullie aan dan?

2 Laatst bewerkt door bloempie (30-04-2015 18:56)

Re: satin ice niet geschikt voor in de koeling?

Hoi,

Ik gebruikte altijd Satin Ice, nooit geen problemen gehad in de koelkast. Wel vond ik de laatste emmer Satin Ice die ik had zo vreselijk zacht dat er bijna niet mee te werken viel. Was blij toen ie op was en ik durfde eigenlijk niet nog een emmer te kopen hoewel ik dit probleem zelf nooit eerder had.

Ik gebruikte het al een jaar of 3 en had wel van andere over het zelfde probleem gehoord. IK heb nu fondant van Funcakes gekocht. Bevalt ook heel goed en gaat ook goed in de koeling. Smaak van Satin Ice vind ik iets beter, maar dat is persoonlijk.

Als het leven je citroenen geeft, maak dan limonade (of taart natuurlijk )

3

Re: satin ice niet geschikt voor in de koeling?

Dank!
Dan durf ik het wel aan qua koeling.
Het komt idd wel héél zacht uit het emmertje, maar na even kneden valt het dan weer mee.

4

Re: satin ice niet geschikt voor in de koeling?

En de smaak? Ik vind satin ice zo vies... Dat ook even meenemen met het bruidspaar ;)

5

Re: satin ice niet geschikt voor in de koeling?

Haha niets over gehoord.
Ze vonden het lekker. Zeiden ze ;-)
Welke is lekkerder?

6

Re: satin ice niet geschikt voor in de koeling?

chantal1980 schreef:

En de smaak? Ik vind satin ice zo vies... Dat ook even meenemen met het bruidspaar ;)

Niks zo (ont-zet-tend) persoonlijk als smaak hè....... ze zeggen niet voor niks "over smaak valt niet te twisten" ;)

Ik zou dan ook vooral op je éigen smaak afgaan, niet op die van (welke) andere mensen dan ook.....

Veel succes en plezier!

(Ik zou overigens niet weten/zien/snappen waarom Satin Ice zich "niet goed houdt in de koeling", echt niet eerder gehoord nog.......)