1

Onderwerp: Bruidstaart met bloesem... wat een gedoe!!

De themakleur was blauw. En er moest bloesem opkomen. Het ging allemaal goed, totdat ik de avond van tevoren de taarten ging bekleden... Fondant had met het doorkneden al allemaal scheurtjes... En ja hoor, het bekleden ging gewoon niet, het scheurde meteen op de taartrand af! Criso erdoor hielp niet. En dus maar de volgende dag ander soort fondant gehaald: sweetart, dat scheurt niet. En inderdaad het ging er mooi op, maar was erg taai om te kneden. Ik ben niet helemaal tevreden, vind het fondant niet mooi genoeg op de taart zitten.

Maar goed, ik was blij toen de taart stond. Bij het aansnijden (ik hielp de dames even op weg) merkte ik dat het fondant niet alleen taai is om door te kneden, maar ook taai om door te snijden (en te eten?)... Weet niet goed wat ik in het vervolg zal gebruiken.

Nou hier komt ie:

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-WAXGXBFG.jpg

2

Re: Bruidstaart met bloesem... wat een gedoe!!

hij is erg mooi, mooie kleur blauw hoor!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Ik vind 'm echt prachtig

Heel mooi :)

5

Ik vind hem wel erg mooi geworden. Jammer van de frustratie en dus de stress die deze taart opriep bij je. Hopelijk til je er niet te zwaar aan...het resultaat is mooi, daar gaat het om.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

6

wat een beauty!!!

7

Wauw, werkelijk prachtig!!! :thumb:

jammer dat je zo tegenslag had, ik zie het niet hoor en het bruidspaar echt ook niet!!!

je bloemen die zijn ook prachtig!! :thumb:

Wat voor fondant gebruikte je eerst?

8

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Uiteindelijk is het goed gekomen. Bruidspaar was helemaal tevreden.

Baklataart: ik gebruikte tot nu toe de sweetchoice fondant van Wendy Schlagwein, maar dat is de ene keer prima en de andere keer gelijk uit de verpakking al een ramp...

9

Het gedoe waard, want wat een prachtige taart! :thumb:
Geen wonder dat het bruidspaar helemaal tevreden was!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

10

Wel jammer dat het je wat tegen zat, maar....... eerlijk is eerlijk: van die tegenslag zie je niets terug, want je taart is werkelijk een beauty!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"