1

Onderwerp: Werhers echte vulling loopt uit biscuit

Ik heb vandaag de werthers echte vulling voor het eerst gemaakt, maar deze liep volledig uit mijn taart (gelukkig taartje voor onszelf). :s
Ik heb het recept gemaakt zoals hier op het forum nl 1:1 (250 gr slagroom + 250gr werthers echte bonbons).

Nadat het allemaal mooi gesmolten was, heb ik het gedurende 1u20 in de koelkast gezet en dan nog 10 minuten in de vriezer.  Heb het geklopt (met de garde in de keukenmachine) maar bleef toch redelijk lopend (niet echt zoals slagroom).
Moet ik hier klopfix bijboen en hoe lang moet ik het opkloppen.  Wat doe ik fout? :think:

Ik moet volgend weekend een taartje maken voor een vriendin haar dochter en ze wou graag deze vulling.

Alle raad is welkom.

Tortje

2

Re: Werhers echte vulling loopt uit biscuit

Hoe bedoel je precies dat het uit je biscuit loopt, heb je geen dijkjes gemaakt?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Bij het aansnijden van de taart.  Om te vullen bleef het tussen het dijkje zitten maar het was niet echt "slagroom"stijf

4

Oh op die manier, ik heb gene idee wat er dan mis is eigenlijk....

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Ik denk dat je niet lang genoeg gekoeld hebt. Het moet echt weer ijskoud zijn. Liefst 12 uur/hele nacht in de koelkast voor het opkloppen. Slagroom moet door en door koud zijn voor je het kunt kloppen.
(als je houdbare slagroom koopt moet die ook erg lang gekoeld worden).

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

6

Dank je voor de tip cakebym. 
Het was inderdaad niet ijskoud.  Morgen ga ik het opnieuw proberen en doe ik er voor alle zekerheid ook wat klopfix bij. Kan het ook een nacht en dag in de koelkast of is dat te lang?  Moet namelijk uit huis gaan werken in de dag en ben pas 's avonds thuis.

7

Als je zorgt dat je de slagroom goed verhit wel. Dan heb je dezelfde houdbaarheid als ganache. Ik weet niet wanneer je de taart wilt gaan eten, want daar moet je natuurlijk dan ook nog rekening mee houden.
Wel zorgen dat de houdbaarheid van de slagroom nog zeker een aantal dagen is (tot wanneer je de taart gaat eten zeg maar). Ik neem dit altijd ruim. Als je het mengsel afdekt is het het beste om de huishoudfolie tot op de vloeistof te stoppen. Dus niet de bovenkant van de bak afdekken, maar het mengsel zelf. Dan kan er zo min mogelijk zuurstof bij.

www.facebook.com/cakebym

8

Bedankt voor al je raad :thumb:
Heb het dan toch geen dag en nacht laten staán maar vandaag opnieuw geprobeerd. Gisterenavond alles gesmolten, eén nachtje in de ijskast. Vanmorgen was het wat harder geworden, een beetje terug stijf. Heb het dan met de keukenmachine geklopt. Het wordt dan een stroperig mengsel dat er volgens mij goed uitziet. Blijft in de pot hangen, of verschuift minimaal, als ik hem ondersteboven houd. Heb er een foto van gemaakt maar ik krijg hem niet gepost. Zal vanavond eens aan het ventje vragen...kan ik tonen wat ik bedoel. 
Is het de bedoeling dat het de consistentie krijgt van slagroom, dus luchtig, of is hetgeen ik verkregen heb ok, eerder stroperig, zou ik zeggen, dun botercreme-achtig?
Hoe lang klop jij het terug op?
En nu echt laatste vraag   :O . Kan ik dit bewaren, afgedekt op het vulsel, tot morgen om dan een taart mee te vullen?
Ze komen de taart vrijdag halen en ik zou morgen alles maken, biscuit, opvullen en bekleden. De taart is om vrijdag op te eten.
Groetjes

9

Het wordt niet dezelfde consistentie als slagroom. Dat kan ook niet, want je voegt er iets aan toe wat veel vaster is. Gezien de structuur van Wertherts Echte (heb je die harde snoepjes gebruikt? Of die chocolade met zachte vulling?) wordt het nooit heel luchtig.
Als het in de pot blijft hangen kan je er ook mee vullen neem ik aan.

Je kunt het gewoon bewaren, wel direct op het mengsel afdekken.

www.facebook.com/cakebym

10

Ik heb de harde snoepjes gebruikt.  Taart net gevuld en het ziet er allemaal goed uit.
Bedankt voor je hulp  =D

Weer iets bijgeleerd, het moet een nachtje in de koelkast anders lukt het niet.

11

Fijn dat het is goedgekomen.
Enne graag gedaan! Daar zijn we hier voor, toch? Om elkaar te helpen.

www.facebook.com/cakebym