1

Onderwerp: Het blijft lastig...

een strik en een vierkante taart maar............. ik ben toch wel blij ermee :lol:

Het bekleden ging goed alleen mijn strik brak :s  :s  gelukkig 2 gemaakt dus de paniek was er maar even :)

Had een voorbeeld gekregen hoe ze de taart wilde hebben en is gevuld met aardbeien jam en zelf gemaakte banketbakkers room :9

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XWO6F6ZX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MHN4OFY7-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JEBNNKOC-D.jpg

als iemand nog goede tips voor de strik hebben graag want dat zou ik toch wel willen verbeteren :Y  :Y

Re: Het blijft lastig...

Ziet er netjes uit, zeg! Strak, maar toch liefjes...

Ik ga mij morgen voor het eerst aan zo'n strik wagen, dus heb nog geen tips voor je.  :D

3

Mooi hoor.

4

Ziet er keurig uit hoor!
Zelf laat ik de lussen van de strikken iets boller op drogen.
Vaak doe ik een nacht drogen en ook nog even in de oven.
Dan is het echt goed hard. Voor de vorm doe ik altijd even een flesje americolor in de lus.
Dat is dan overal een gelijkmatige bolling.

5

Vind hem heel mooi gelukt... super!

6

Wauw, je overtreft jezelf steeds, zie echt dat je taarten steeds mooier worden. Ben jaloers!  :thumb:

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7 Laatst bewerkt door Esther68 (23-04-2015 22:44)

Wat zou je precies willen verbeteren aan je strik?  ;)  Ziet er netjes uit, hoor! Maar zelf maak ik mijn lussen ook iets ronder. Ik laat ze plat drogen en kan de strik vaak al diezelfde avond in elkaar zetten (heb geen geduld  O-) ). Ik zet mijn strik met RI in elkaar of fondant die ik met water nat maak. Ik kan het niet goed zien op de foto of jij dit ook doet, maar ik snij mijn lussen altijd in een punt zodat ze net wat beter aansluiten en de lussenstrik wat voller maken.  Ik leg er dan 8 op de onderste rij, 6 op de volgend en dan kijk ik wel wat nog past  ;). Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel  ;)

8

Ik hang de lussen altijd te drogen over een kunststof dowel, dan zijn ze allemaal even bol.
Als je breuk wilt proberen te voorkomen, moet je of met Tylose werken, of met gumpaste....ik doe meestal het laatste. In elkaar zetten ook met Ri en inderdaad punten aan de lussen snijden.

Ik heb een paar weken terug een  lussenstrik gemaakt van fondant van een ander merk om eens te proberen, maar dat doe ik dus NOOIT meer. De lussen werden niet goed hard en zakten in. Ik heb het toen met bolletjes er tussen opgelost
http://s12.postimg.org/m4m332t15/image.jpg

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

9

wauw, wat strak zeg! en je lussenstrik?! :thumb:  een heel mooi geheel zo

Wauw ik vind je taart prachtig! Ontzettend strak en een schitterende strik! Ga zo door Bakla!

11

Mirie schreef:

Ziet er keurig uit hoor!
Zelf laat ik de lussen van de strikken iets boller op drogen.
Vaak doe ik een nacht drogen en ook nog even in de oven.
Dan is het echt goed hard. Voor de vorm doe ik altijd even een flesje americolor in de lus.
Dat is dan overal een gelijkmatige bolling.

Dank je wel :)

Van de oven heb ik wel is vaker gelezen maar hoe hoog zet je  hem dan zodat het natuurlijk niet smelt?

En hoe lang doe je de stroken voor de strikken?

Dank je wel voor de tips hoor ben er blij mee :D

12

Esther68 schreef:

Wat zou je precies willen verbeteren aan je strik?  ;)  Ziet er netjes uit, hoor! Maar zelf maak ik mijn lussen ook iets ronder. Ik laat ze plat drogen en kan de strik vaak al diezelfde avond in elkaar zetten (heb geen geduld  O-) ). Ik zet mijn strik met RI in elkaar of fondant die ik met water nat maak. Ik kan het niet goed zien op de foto of jij dit ook doet, maar ik snij mijn lussen altijd in een punt zodat ze net wat beter aansluiten en de lussenstrik wat voller maken.  Ik leg er dan 8 op de onderste rij, 6 op de volgend en dan kijk ik wel wat nog past  ;). Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel  ;)

Dank je wel voor de tips!!

De strik lussen wil ik inderdaad ronder, ik had ze op hun zijkant gezet? bedoel jij dat ook met plat?

eerst had ik het met ri vast gemaakt maar toen brak dus de boel, ik heb wel gumpaste gebruikt. de tweede keer fondant gebruikt maar dat zag je er dus tussen door.

maar ga het nog is proberen hoor, super bedankt voor de uitleg :thumb: