1

Onderwerp: Verjaardagstaart met een knipoog naar Pasen

Hennie kreeg voor zijn verjaardag deze taart. De blauw-grijze streepjes met de dolfijnen was sowieso het plan. En eigenlijk zou ik deze week nog een after easter brunch-taartje moeten maken voor op het werk, maar die brunch werd afgelast. Dat zou betekenen dat ik dit jaar geen Paastaart zou maken. Dus vandaar dat de taart van Hennie een knipoog naar Pasen maakt, met de reeds geboetseerde konijntjes.

Het is een 18cm taartje en hij is gevuld met een overheerlijke Peche Melba vulling.

Hier komt hij:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-HUTWNGXP.jpg

En een close-up van de knipoog:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-AL3EDAQ7.jpg

Wat vinden jullie er van? Erg genoeg had ik ruim een half jaar geleden besloten te stoppen met taarten en dus heel veel van mijn spulletjes verkocht :( Zo had ik bv geen cijfers meer, dus dan maar zelf cijfers vormen; en ook had ik geen stripcutters meer, dus een nieuwe moeten kopen....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Verjaardagstaart met een knipoog naar Pasen

leuk gedaan

als het mis gaat kun je het vaak nog opeten

3

Stijlvolle taart! En jeej die vulling ziet er zooo heerlijk uit jummm!! Wat is peche melba precies?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Dank jullie voor je reactie.

lady-vall schreef:

Stijlvolle taart! En jeej die vulling ziet er zooo heerlijk uit jummm!! Wat is peche melba precies?

Peche Melba is slagroom, mascarpone en kwark, in combinatie met perzik en framboos.
Echt super lekker.

Bianca's bakery

5

Mooie taart en de vulling klinkt heerlijk. Ga ik zeker ook een keertje proberen.

6

Wauw, wat een ontzettend leuke taart en je knipoog naar pasen heb je zo leuk gedaan, ik vind die dolfijnen zo leuk en knap hoe je dat gedaan hebt :thumb:

je cijfers zijn toch prima zo en ga je nu wel weer taarten maken of niet?

7

Baklataart schreef:

Wauw, wat een ontzettend leuke taart en je knipoog naar pasen heb je zo leuk gedaan, ik vind die dolfijnen zo leuk en knap hoe je dat gedaan hebt :thumb:

Ik wil wel op een lager pitje taarten blijven maken. Deze taart was weer als vanouds een plezier om te maken. Geen stressige momenten gehad. Een half jaar terug was gewoon nog elk onderdeel van het taartproces op en top stress gevoel in mijn lijf. Dus het was erg bevrijdend te constateren dat ik er zelfs weer plezier aan kan hebben.
Wel blijft het erg pijnlijk in mijn armen en schouders (mn het kneden en uitrollen van de fondant), dus ik zal mijn lichaam moeten respecteren en het bij "kleine" projectjes houden.

Ik heb zelfs weer wat via dit forum gekocht :) ...notabene cijfers die ik had, maar dus verkocht had, nu weer gekocht hihi. Wat zijn we toch maf hè.

Bianca's bakery

8

Bianca1969 schreef:
Baklataart schreef:

Ik wil wel op een lager pitje taarten blijven maken. Deze taart was weer als vanouds een plezier om te maken. Geen stressige momenten gehad. Een half jaar terug was gewoon nog elk onderdeel van het taartproces op en top stress gevoel in mijn lijf. Dus het was erg bevrijdend te constateren dat ik er zelfs weer plezier aan kan hebben.
Wel blijft het erg pijnlijk in mijn armen en schouders (mn het kneden en uitrollen van de fondant), dus ik zal mijn lichaam moeten respecteren en het bij "kleine" projectjes houden.

Ik heb zelfs weer wat via dit forum gekocht :) ...notabene cijfers die ik had, maar dus verkocht had, nu weer gekocht hihi. Wat zijn we toch maf hè.

oh, wat heerlijk voor je dat je er zo van genoten hebt!! ik hoop echt dat je dat heel wat vaker mag doen :)
en inderdaad naar je lichaam luisteren dan blijft het plezier ook!!!

En wel heel grapppig dat je nu je spulletjes weer terug koopt :D

9

geweldig

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !