1

Onderwerp: Suikerglas bevestigen op fondant

Hallo allemaal,

Aankomende week wil ik een Frozen taart maken.. Hierbij wil ik proberen om een keer suikerglas te maken zodat ik ijsschotsen kan creëren bovenop de taart.. Nu vraag ik me alleen af hoe ik deze kan vastplakken? Eventueel in de taart steken is een optie (of zal het gaan smelten?), maar zijn er nog andere mogelijkheden? Ik ben bang dat het met de eetbare lijm die ik altijd heb, gaat smelten.. Zal dit het geval zijn? Of misschien met water?

Misschien iemand die kan helpen? Alvast bedankt!

2

Re: Suikerglas bevestigen op fondant

Ik denk dat je dit het best met royal icing kunt doen.Ben bang dat het anders niet stevig genoeg is.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Even testen misschien? Ik gok eerlijk gezegd op,icing, maar dat is wel zichtbaar dan....misschien met tyloselijm ook wel mogelijk als je een heel klein beetje gebruikt,  ik zou het even uitproberen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Bedankt voor de reacties! Ik ga het van de week uitproberen als het suikerglas is gelukt! Dat je de lijm kan zien is niet erg, daar strooi ik wel wat sneeuw over ;)

5

Ik denk dat het met (tylose)lijm niet gaat lukken, niet stevig genoeg. Wellicht kan je een 'onder'schots maken (ook) van isomalt, waarin je je recht op staande 'schotsen' dan vast zet? Deze onderschots kan je op de taart leggen. Hij zal waarschijnlijk vanzelf genoeg plakken zodat alles keurig netjes/mooi op de taart blijft.

En anders kan je ze inderdaad nog in de taart steken.....

Veel succes/plezier!