1

Onderwerp: Hoe kan ik cupcakes vullen??

Hallooo,

Ik bak heel vaak cupcakes alleen vind ik het zelf vaak lekkerder als er een vulling inzit. Nu heb ik dit een aantal keer geprobeerd alleen het loopt er elke keer uit. Nu is mijn vraag dus hoe ik het beste de cupcakes kan vullen.. Ik snij ze altijd gewoon door en ik weet dat dat eigenlijk niet zo moet maar hoe dan wel?? Ik weet ook niet hoe het kan maar mijn vullingen zijn altijd heel erg dun waardoor het er sowieso heel snel uitloopt maar soms valt het wel mee en ook dan loopt het eruit.

P.s. Heeft iemand nog een goed recept voor vulling??  :)

2

Re: Hoe kan ik cupcakes vullen??

Ohh laat maar ik weet inmiddels hoe ik cupcakes moet vullen ( zag een how to :D ) Alleen nu nog waarom zijn mijn vullingen altijd zo dun.. Ik maak ze wel altijd zelf.. Ik heb recepten op gezocht en dan gewoon gemaakt en hoe lang ik het ook liet opstijven het bleef dun.. :(

3

Misschien eens een beetje gelatine erdoor doen?
Ik weet ook niet wat voor vullingen je maakt?

Ik maak met een appelboortje een gaatje in de cupcake en die vul ik dan met jam of taartenvulling. Dat gaat perfect. Succes.

5

ik heb bij xenos een hulpmiddeltje gekocht  werkt prima

6

Wat voor vulling maak je bijv ?

7

Ehm ik heb wel is hazelnootcrème gedaan.. en ook aardbeiencrème en die was wel oké. Maar die hazelnootcreme  was echt heel erg dun.

8

ik vul ze vaak met jam of lemoncurd :9  :9

9 Laatst bewerkt door saskiahuisman (17-09-2015 16:21)

Hoi,

Ik gebruik altijd een appelboor, dat werkt prima. Gaatje niet tot op de bodem maken. Na het vullen stop je het kapje er weer op.

Tip voor een lekkere vulling: boter crème op deze manier:
600 gram suikerbakkerspoeder (maar ik gebruikte 500 gram)*
240 gram ongezouten roomboter op kamer temperatuur
¼ theelepel zout
2 theelepels pure vanille extract
1 tot 2 eetlepels room*

* naar eigen smaak zodat de vulling dikker wordt.

of andere voorbeelden:
vervang een gedeelte van de suikerbakkerspoeder door Nutella (bijv.125 gram Nutella toe en 475 gram suikerbakkerspoeder)
Voeg 80 gram pure cacao poeder toe en 120 cc Kahlua in plaats van de room.

Het recept is niet van mij maar van www.handletheheat.com en is heel erg lekker!

10

Ik bedoelde meer hoe maak je de vulling?

11

Ik bedoelde meer hoe maak je de vulling?

Ehm ik volg het recept gewoon :P