1

Onderwerp: Vraag aan iedereen die ervaring heeft met 3D

Beste Allemaal,

Ik heb de uitdaging gekregen om een 3D tractor te maken die bovenop de taart komt. Hij wordt van Cereal Treats (tenminste.. dat is de bedoeling).

Maar hoe, in hemelsnaam, zorg ik ervoor dat het echt een tractor is. En dan bedoel ik eigenlijk dat de bodem niet op de taart ligt ter ondersteuning, maar echt 'hangt' / 'draagt' aan de wielen??

Ik lees het heeeeel graag want kom geen steek verder.

Alvast bedankt !

Groetjes, Linda

2

Re: Vraag aan iedereen die ervaring heeft met 3D

cereal treats wordt hartstikke hard ;-)
wanneer je de trekker zelf eerst maakt en daarna de wielen (alles uit 1 stuk lijkt mij te lastig) kun je de wielen mbv satéprikkers in de trekker prikken en blijft hij zo staan =)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Inderdaad eerst de tractor maken.. En de wielen vier rondjes uitsteken en lang laten drogen.. Net zolang tot het uitgehard is.. Dan plakken op de tractor en eventueel op de zijkant laten drogen.. Als het goed droog is, kan het nergens heen ;) ik heb zo al eens een kinderwagen gemaakt..

Succes! Ben benieuwd!

4

Ik zou de wielen ook van RK maken, zoals Carien zegt. Dan kun je ze een stuk dikker maken, want dat hoort toch bij een tractor.

Ik zou een rechthoekig blok maken als basis, daarop een kubus plakken (de cabine).
Overige details zou ik met fondant aanbrengen (bijv. de bolling in de motorkap o.i.d). En dat in zijn geheel bekleden.
De wielen dan ook apart bekleden en evt. met ee sateprikker of een dowel vastmaken. Ik denk dat vastplakken ook nog wel gaat,maar zou het risico niet nemen.
Succes!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5 Laatst bewerkt door Lindas2 (17-04-2015 11:07)

Bedankt voor de reacties! Daar kan ik mee aan de slag :)

Wat bedoel je met 'ik zou de wielen van RK maken' Cakebym?

En ik wilde inderdaad de cabine maken van Cereal treats, en de wielen van gumpaste ofzo. Thanks Ladies! Nog meer tips zijn uiteraard welkom maar ik ga hier alvast mee aan de slag.

Rk = rice krispies of cereal treats.  :)

Succes :thumb:  met het maken van de tractor, laat je hem wel zien wanneer hij klaar is?

Groetjes Kirsten

7

wielen ook van rice krispies maken, anders ben je meteen een kilo gumpaste kwijt ;-)

8 Laatst bewerkt door Lindas2 (17-04-2015 19:02)

Ik ben nog niet zo'n held met het uploaden van foto's.. schijnt altijd fout te gaan. Maar ik ga mn best doen!

Dat is wel een slimme tip inderdaad Carien! Een kilo gumpaste voor de wielen is inderdaad wel ruig dus ik ga de Cereal treats gebruiken.

Zou jullie de tractor op een apart kartonnetje zetten (die bekleed is) Of gewoon zo op de taart?

Wederom heel erg bedankt!!

9

ligt aan de grootte natuurlijk, maar ik zou voor karton en 1 of 2 dowels gaan....
ben je zeker dat het geen wegzakkende tractor wordt.....
of je moet zo'n moddertaart maken, dan is het juist wel weer erg leuk ;-)