1 Laatst bewerkt door CyberCiska (14-04-2015 11:20)

Onderwerp: Witte ganach echt wit maken

Ik ben bezig met een ruffles taart en de opdracht is spuiten met witte ganache ipv botercreme.
De chocolade staat nu te stabiliseren in de koelkast maar is heel geel.

Ik heb de portie even in 2en verdeeld en bij 1 deel white-white icing color gedaan. Maar ik heb geen idee of dat wel kan? Het word iets lichter maar ik vind dat je er best veel in moet doen. ( nu 9 druppels op 25ml en het is nog steeds donker ivoor) Als ik de hele raat moet spuiten moeten er vast wat flesjes door heen.

Iemand hier ervaring ermee of andere tips?

2

Re: Witte ganach echt wit maken

... ik weet alleen dat je gewone kleurstoffen niet kunt gebruiken icm chocola... dat je dan flo coat moet toevoegen óf speciale kleurstoffen moet gebruiken...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Yep, om chocolade te kleuren moet je gebruik maken van op olie gebaseerde kleurstoffen. Of dat, of je gebruikt flo-coat (van Americolor).

Witte chocolade is geen (echte) chocolade, en nooit van zichzelf écht wit. Meer gelig inderdaad.....

Succes!

4

thanx, ik zag idd dat het met white-white niet lukte omdat het na het opnieuw opwarmen en afsmeren ging schiften. Ik denk dat ik de ganache maar ga opknappen en als vulling, het worden gewoon botercreme ruffles

5

Botercrème is ook wat gelig/ivoor dat krijg je wit door er een stipje blauw aan toe te voegen, misschien werkt dat ook bij witte ganache.

Christine.

6

Witte poederkleurstof is wel geschikt voor chocola, maar ook daar zul je veel van nodig hebben. Wit is een lastige 'kleur'. Succes met de taart!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com