1

Onderwerp: Hoelang van te voren kan ik het biscuit bakken?

Hallo,

Ik moet voor a.s. zaterdag een barbietaart + een taart eronder maken voor mijn nichtje. Nu wil ik graag donderdag de biscuits bakken en vrijdag vullen en bekleden want de taart moet zaterdag ochtend klaar zijn. Ik werk met de funcakes mix. Is het dan zaterdag nog lekker vers of zal de biscuit dan te droog zijn?

Groetjes Bianca

2

Re: Hoelang van te voren kan ik het biscuit bakken?

Zo doe ik het altijd en dan is ie altijd heerlijk. Ik bak juist altijd een dag voordat ik ga vullen etc. omdat de biscuit dan beter te snijden is. Wel als ie afgekoeld is goed inpakken in huishoudfolie en dan een schone pedaalemmerzak eromheen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

SweetTooth schreef:

Zo doe ik het altijd en dan is ie altijd heerlijk. Ik bak juist altijd een dag voordat ik ga vullen etc. omdat de biscuit dan beter te snijden is. Wel als ie afgekoeld is goed inpakken in huishoudfolie en dan een schone pedaalemmerzak eromheen.

Oké dank je wel voor je reactie. Ik doe het normaal altijd op dezelfde dag als ik het ga vullen en bekleden maar dat bevalt me eigenlijk helemaal niet. Ik dacht dat de biscuit anders te droog zou worden. Bedankt voor je advies.  :thumb:

4

Woensdag of donderdag bakken , in de diepvries in een plastic zak , vrijdagochtend eruit halen .

Na een uurtje ofzo kan je het biscuit goed snijden wan het is dan nog een pietsie koud en kruimelt dan niet ;

en je biscuit is heerlijk vers !

5

Persoonlijk vind ik het absoluut niet fijn om een biscuit wat ingevroren is geweest te snijden, maar dat is misschien voor iedereen anders. Ik vond het juist veel meer kruimelen/brokkelen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Bedankt voor de tips. Ik ga het morgen bakken en dan is het zaterdag nog heerlijk denk ik  :)

7

Als ik een taart voor zaterdag heb bak ik ook vaak donderdagavond. Vrijdag vullen en decoreren. Invriezen doe ik ook eigenlijk nooit meer. Heb het idee dat daardoor de biscuit juist droger wordt.

8

Precies zoals SweetTooth het schrijft  :thumb: