1 Laatst bewerkt door Angel4 (05-04-2015 20:30)

Onderwerp: Lieve dames ik heb hulp nodig bumba taartje

Lieve dames mijn dochtertje wordt bijna 1jaar ze is helemaal gek van bumba.
Ik wil dus een bumba klim uit taart maken alleen weet ik niet hoe zn taart in elkaar zit hoe wordt bijv het hoofdje gemaakt? En over het hoedje heb ik gelezen dat er een karton voor wordt gebruikt klopt dat?

Zou iemand zo lief zijn om het een beetje uit teleggen

2

Re: Lieve dames ik heb hulp nodig bumba taartje

Ik maak het hoofd van Bumba met de blanda van Ikea, de kleinste uiteraard, er zit bij mij een kartonnetjes tussen het hoofdje en de taart wat ik plak met beetje icing

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Ik gebruik ook de blanda (12 cm). Voor de hoed heb ik gewoon fondant (+ tylose) gebruikt. Weet niet meer zeker, maar volgens mij was dit een kwart cirkel. Kan iets groter of kleiner geweest zijn  ;)

4

Een derde van ene cirkel......

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

http://s1.postimg.org/7jo4gzwq3/image.jpg

Dit was een 15 cm op een 20 en 25, hoedje was van fondant met tylose, deze heb ik laten drogen op een kegel van karton.

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

6

Voor komend weekend heb ik toevallig ook een bestelling voor een Bumba taart en ik vroeg me af hoe het hoedje gemaakt moet worden.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de naad het beste weggewerkt kan worden? Ik ben namelijk bang dat ik het fondant bovenaan bij de punt scheur als ik het over een kegelvorm bekleed.

7

Ik heb een papieren feestjoedje uit elkaar gehaald , kleiner gemaakt en gelamineerd, dit gebruik ik als mal om het hoedje te snijden en laat het ook waarop drogen. Ik werk de naad altijd af met dun strookje fondant in dezelfde kleir geel

8

Heel erg bedankt lieve dames ik ga het snel proberen :thumb: