1

Onderwerp: hoe maken jullie chocolade botercreme?

Hallo Allemaal,

Ik lees vaak dat jullie vullen met chocoladebotercreme.
Hoe maken jullie dit?

Gewoon cacao toevoegen? Of roer je er chocoladepasta doorheen?

Alvast bedankt

2

Re: hoe maken jullie chocolade botercreme?

rachellarose schreef:

Hallo Allemaal,

Hoe maken jullie dit?

Alvast bedankt

Ik maak hem op verschillende manieren soms met wat gesmolten chocolade en chocolade likeur, met Callebaut chocolademoussepoeder, met cacao en wat koffielikeur.....met chocoladepasta heb ik geen ervaring maar als ik dat zou doen zou ik waarschijnlijk de pasta pakken van cote d'or vanwege de kwaliteit en smaak van dit product.

I believe in Sandy Claws

3

Heb net botercreme gemaakt met twee lepels nutella. Even geproefd, hij is heerlijk!!
(als je van hazelnoot houdt ;) )
Had ff hier op de zoekfunctie gekeken. Had eigenlijk voor het gemakkelijkste recept gekozen. Chocolade smelten is natuurlijk ook zo gebeurd, maar ja. Gemak dient de mens :Y

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Ik maak meestal deze:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=4579

Echt heeerlijk!! Ik maak 'em dus ook niet te vaak.... :D

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

5

Ik heb het wel eens gemaakt met nutella en met cacao. Beiden erg lekker!!! Vond ik dan....

Groetjes Ingrid :+

6

Ik vind inderdaad chocolade smelten het allerlekkerst (krijg daar ook erg enthousiaste reacties op :Y)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Granny W. schreef:
rachellarose schreef:

Hallo Allemaal,

Hoe maken jullie dit?

Alvast bedankt

Ik maak hem op verschillende manieren soms met wat gesmolten chocolade en chocolade likeur, met Callebaut chocolademoussepoeder, met cacao en wat koffielikeur.....met chocoladepasta heb ik geen ervaring maar als ik dat zou doen zou ik waarschijnlijk de pasta pakken van cote d'or vanwege de kwaliteit en smaak van dit product.

Bestaat er een pasta van cote d'or?! Waar koop je die als ik vragen mag, want dat is dus

8

Sarakim schreef:

Bestaat er een pasta van cote d'or?! Waar koop je die als ik vragen mag, want dat is dus

I believe in Sandy Claws

9

Ja, ik maak normaal altijd de choco/hazelnootpast van Nutella, absolute favoriet bij de kinderen! Maar mijn familie (en vrienden) vinden deze ook errug lekker.
Wij zelf (Julio en ik) vinden gesmolten chocolade erdoor ook verrukkelijk maarja even Nutella erdoor doen is vaak wel makkelijk ;)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

Granny W. schreef:

Granny wat is de verhouding die je gebruikt met die moussepoeder? Ik heb hem ook gekocht maar weet nog niet helemaal wat ik er mee zou doen...

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

11

Beautiful Creations schreef:

Granny wat is de verhouding die je gebruikt met die moussepoeder? Ik heb hem ook gekocht maar weet nog niet helemaal wat ik er mee zou doen...

Ik maak een botercreme van 100 gram boter met 80 gram poedersuiker en 15 gram callebaut moussepoeder, daar geef ik meestal nog wat chocolade likeur of een halve el tot hele el volle melk bij maar pas op het laast.

De mousse zelf om te maken is ook perfect, heeft een heerlijke smaak en consistentie........daarvan kun je dus ook een deel nemen en onder je reeds gemaakte botercreme mixen.

I believe in Sandy Claws

12

Marianne schreef:

Ik vind inderdaad chocolade smelten het allerlekkerst (krijg daar ook erg enthousiaste reacties op :Y)

Heb het laatst gedaan met smeltchocolade van Verkade: :9  Hij was super!

13

Hoeveel chocolade smelten jullie er dan door?

14

rachellarose schreef:

Hoeveel chocolade smelten jullie er dan door?

Afhankelijk van de chocolade en afhankelijk van wat ik wil creeren......van 5 % minimaal tot ten hoogste 25 % van het totaalgewicht van de botercreme.

I believe in Sandy Claws

15

En ik doe het op de gok, de restjes gaan altijd wel op :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

16

Marianne schreef:

En ik doe het op de gok, de restjes gaan altijd wel op :9

Grijns...jij bent gewoonweg een snoepert...... :)

Maar zonder gekheid, ik kan van ieder soort gebak/brood etc. wat ik maak een precieze bijsluiter maken van wat er per 100 gram inzit, makkelijk voor mensen met intoleranties, verschillende dieten etc.....

Ik sta zelf al vanaf mijn 14de op dieet en mijn man sinds een jaar ook, cholesterol, dus vandaar dat ik eigenlijk weinig op gevoel, bui of lekkere trek doe wat betreft toevoegingen etc. :)

I believe in Sandy Claws

17

Ik gebruik de verhoudingen van het recept van Nigella, dat komt omgerekend neer dat de chocolade 25% is van het totale gewicht. Dus het maximum wat Granny noemt. Ik vind deze heel erg lekker (en de mensen die ik ken die het geproefd hebben ook!!)

Voor de vulling: fudge icing:

175 g pure chocolade (minstens 70%)
250 g ongezouten zachte boter
275 g suikerbakkerspoeder gezeefd/poedersuiker gezeefd
1 tbsp vanille extract

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

Ik  wil chocolade botercreme van chocoladepasta maken. Gebruiken jullie dit ook als onderlaag voor de fondant? Heb namelijk nog wel eens ruzie met de fondant dat het papperig wordt of dat het aan de zijkant gaat zakken.

19

Nee, niet doen. Je kunt beter 1:1 botercrème (1 deel suikerbakkerspoeder, 1 deel roomboter) gebruiken, of ganache (room & chocolade, voor verhoudingen even bij recepten kijken).

Fondant papperig of zakkende fondant: dan smeer je wellicht met botercrème-mix af? Fondant kan niet (goed) tegen vocht (water bijv.), en reageert dan zo.....

Succes!

(Overigens haal je wel een héél oud topic naar boven, 7,5 jaar terug..... ;))

Ik weet het Annick, maar hier stond meer info over de chocolade botercrème.
Ik gebruikte de laatste keren inderdaad mix voor luchtige botercrème. Heb ook al eens zelf botercrème gemaakt met roomboter en poedersuiker, wat ik nu weer wilde doen.
Maar afsmeren met chocolade botercrème zou wel mogelijk moeten zijn, mits je de juiste botercrème gebruikt als ik het goed begrijp.

21

wanneer je 1:1 vermengd met gesmolten chocola (of met chocpasta), dan kun je daar wel mee afsmeren :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

22

Jawel, maar dus NIET met mix (van Dr. Prutser of wie/wat dan ook) maar verhouding 1:1 (suikerbakkerspoeder/roomboter) en dan gesmolten (en afgekoelde) chocolade als (extra) laatste toevoegen.

23

Dit is wel een erg oud topic dat weer omhoog wordt gehaald........... :s

Misschien afsmeren met ganache?

Berichten [ 23 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe maken jullie chocolade botercreme?