1 Laatst bewerkt door Nokkie (31-03-2015 11:39)

Onderwerp: Recept Wilton 3D Sports Ball Pan Set

Hai,

wie heeft voor mij een recept voor de Wilton Sports Ball Pan Set (zijn 2 halve bolletjes van 15 cm, inhoud 1,4 liter).
Ik lees op internet dat je de hoeveelheid van een ronde taart van 16-20 cm kunt gebruiken, maar ook dat het nog al eens mislukt.
Daarom mijn vraag:
Wie heeft deze bakvorm al eens gebruikt en voor mij een goed recept?
En dan met ingrediënten die gewoon in de supermarkt verkrijgbaar zijn.
Ik kan wel recepten vinden met Funcakes mixen maar die bedoel ik dus niet.
O ja, graag met baktijd erbij
Mag ook recept zijn voor 1 halve bol van 15 cm i.p.v. 2 halve bollen van 15 cm.

Ik zie net dat Debbie Brown in één van haar boeken (Babycakes?/Schitterende kindertaarten) een hond heeft staan die bestaat uit een halve bol van 15 cm en één van 20 cm. Als iemand dat recept met baktijden voor me heeft, heel graag!
Is een Dalmatier/ schattige hond/ dotted dog.

2 Laatst bewerkt door Tigrasas (31-03-2015 12:34)

Re: Recept Wilton 3D Sports Ball Pan Set

Ik gebruik alleen funcakes, wat ook gewoon in de winkel te koop is, en er staan tabellen op dit forum hoe je alles kunt berekenen als je de inhoud weet, zie bovenaan, even op tabellen klikken in het oranje deel.
Baktijden zijn altijd wisselend omdat elke oven anders is

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Supermarkt zit dichterbij en heeft langere openingstijden. En eigenlijk wil ik ook niet met een halve zak blijven zitten.
Vandaar dat ik een recept hoop te krijgen dat zowel voor de bal geschikt is en als met in de supermarkt verkrijgbare ingrediënten te maken is.
Toch bedankt voor het meedenken.

Ik zit net te denken dat Debbie Brown vaak Madeira cake gebruikt.
Doet ze dat ook in het Nederlands vertaald boek met de titel Schitterende Kindertaarten, dus ook voor de Dalmatiër?
Want in dat geval heb ik geen belang bij het recept. Ik vind haar Madeira cake helaas te droog.

4 Laatst bewerkt door Tigrasas (31-03-2015 22:20)

een gewoon recept staat ook op deze site, bij de recepten, daar kun je alles vinden en in de tabellen de hoeveelheden per halve liter inhoud van je bakvorm

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda