1

Onderwerp: Lente bruidstaart

Gister was er een Streekmarkt en daar kon je meedoen met een taart wedstrijd.
Ik heb een gooi ( ;) ) gedaan naar de mooiste, maar werd dat niet.

Toch vond ik het heel leuk om mee te doen, weer een ervaring rijker, want had nog niet eerder meegedaan met een wedstrijd.
De Ohhs/ Aahhs en O Prachtig! bij het brengen vond ik al super!

dit was hem dan:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/11083629_810684529008499_7835152675077482042_n.jpg?oh=231cb2819e7971bde4b204070123bb79&oe=55B9D219&__gda__=1438375983_3e36d54453d15f6b4288755c95634af0

(de onderste taart is een dummie, die daarop een echte taart, daarop een double barrel dummie, en het kleinste taartje is weer echt.
Ik had een Chocolate Mud Cake gemaakt en gevuld met zelfgemaakte karamel)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

2

Re: Lente bruidstaart

Ik zie net dat op facebook een foto geplaatst is van de winnares:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/11088740_802149893213241_1422999404054526143_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9

3

Mooie taart hoor, en wat klinkt ie mega lekker!!!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Oooowwwwkeeeeee.......

Is vast (ook) heeeel lekker, maar die van jouw toch écht wel veeeel mooier!!
Is mijn bescheiden mening natuurlijk  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Goed bezig!!! :thumb:

6

Een heel mooie taart geworden.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

Dank jullie wel! Ik vond hem idd ook erg lekker  :+

8

ik vind die van jou ook veel leuker. Die andere is gewoon een cake met aardbeien erop, das toch geen taart.
Maar een vraagje: hoe doe je die verdiepingen op elkaar plaatsen? Van die stokjes erin of een kartonnetje eronder ofzo? Ik zie zo vaak van die gestapelde taarten en ik wil dat ook wel eens proberen maar ik vraag me toch af hoe ik dat het beste kan aanpakken en die van jou staan echt mooi recht en stabiel.

9

Wauw, wat heb je dat mooi gemaakt en wat lijkt hij me heerlijk!!! :thumb:  :9  :9

Jammer dat je niet gewonnen hebt maar gelukkig heb je wel veel leuke reacties gekregen en terecht!! :)

wauw! Mooi die kleurtjes!

11

Wat een mooie, rustige, stijlvolle taart! Jammer dat je niet gewonnen hebt, maar wie weet een volgende keer... :thumb:

12

Mooi! Heb je die schuine streepjes geverfd? Ik vind 'm heel mooi en rustig uitzien!

13 Laatst bewerkt door Siena (06-04-2015 18:44)

@Yammy:
Sorry voor de late reactie. De taart staat idd 'als een huis'

Onder elke taart zit een cakecard/ cakeboard, deze is nog nèt wat steviger dan taart karton,  nl zo'n 3mm dik.
In de taart waar je een taart op gaat zetten (dus elke taart op de bovenste na) steek je dowels.
Meet goed,  zijn je dowels even lang dan kan hij niet anders dan recht komen te staan.
(Natuurlijk wel voor elke taart apart meten)

@Rylke84,
De streepjes zijn idd geschilderd.
Niet helemaal zoals ik bedacht had, maar best tevreden, had nog iets lichter gewild,  meer waterverf idee.

Bedankt voor de leuke reactie's!
En als ik weer eens een wedstrijd tegen kom doe ik gewoon weer een poging,
de ervaring zelf is ook heel leuk!