1

Onderwerp: Geboetseerde Olaf met geverfde taart (spons-techniek) :)

Zo heb je nog nooit een Frozen taart gemaakt en zo heb je er 2 in één maand tijd :) (en de 3e voorbereid zodat mijn zus hem af kan maken met haar zwangerschapsclubje ;) ).

Dit keer mocht ik mijn eerste Olaf boetseren. Omdat ik niet exact een kopie wilde maken van al die taarten die er al waren, wilde ik toch wat anders voor de taart doen.  Daarom dit keer de taart geverfd met de spons-techniek. De taart zelf was wit bekleed en toen dus met dust, water en een sponsje er over heen. Ik vind het een superleuke techniek en voor sommige dingen ook veel mooier, omdat dit subtieler is dan fondant blauw kleuren :)
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/1902890_766114330150738_3900872064503025598_n.jpg?oh=47cdf4cebe1083f9b8e7a5d11a1de5e1&oe=55700C30&__gda__=1437325152_ab1062c4b83df256187d678f2a91e9fd

2

Re: Geboetseerde Olaf met geverfde taart (spons-techniek) :)

Ik vind hem heel mooi en de geduste techniek komt heel zacht over, is inderdaad eens iets anders.

3

Mooie taart en je olaf is goed geboetseerd!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Leuke taart!  :thumb:

5

Mooi!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

6

Wauw, wat heb je ook deze weer ontzettend mooi gemaakt en wat een leuke techniek!!! heb je die zelf bedacht? echt heel erg mooi effect heeft het, super gedaan :thumb:

7

Goed bedacht van dat dusten. Mooie taart.

Mooie taart

9

Dank jullie!!

Baklataart, ik had er wel eens eerder over gehoord, alleen geen idee of het ook al op taart was gedaan (vast wel :) ). Vind het fondant blauw kleuren soms zo hard overkomen, vandaar dit idee. En omdat ik wist dat de taart grotendeels voor kindjes was, wilde ik niet werken met de alcohol ook al weet ik dat deze vervliegt. Met water werkte goed, zolang de spons maar niet te nat was. En de ene bakvorm werkt beter als de andere (hierna ook nog met een Frozen bloemtaart geprobeerd, maar dat was een ramp haha).

Heel gaaf dat geverfde effect!

11

vanessa1982 schreef:

Dank jullie!!

Baklataart, ik had er wel eens eerder over gehoord, alleen geen idee of het ook al op taart was gedaan (vast wel :) ). Vind het fondant blauw kleuren soms zo hard overkomen, vandaar dit idee. En omdat ik wist dat de taart grotendeels voor kindjes was, wilde ik niet werken met de alcohol ook al weet ik dat deze vervliegt. Met water werkte goed, zolang de spons maar niet te nat was. En de ene bakvorm werkt beter als de andere (hierna ook nog met een Frozen bloemtaart geprobeerd, maar dat was een ramp haha).

dank je wel , ik vind het echt super mooi gedaan van je !!!

12

Leuk!

13

Leuk!

14

Heel leuk!

Mooi gedaan