1

Onderwerp: Vulling met Honing en amandel

Hallo

Ik heb een vraagje wat voor vulling je kan maken met honing en amandelen. Heb de zoek functie al gebruikt maar kon niks met honing vinden en amandelen ook niet alleen dat ze verwerkt worden in de taart of cupcakes.
Wat ie lekker vind is Amandel, honing, nougat en kaneel
Voor nougat en kaneel heb ik al recepten gevonden maar voor honing en amandel kan ik niks zo vinden.
Hoop dat iemand me hier mee kan helpen

Groetjes Angel

2

Re: Vulling met Honing en amandel

http://www.cupcakesenmuffins.nl/cupcake … s-vulling/
En dan een biscuit met amandelmeel? Of van die smeerbare marsepein?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Dankje voor je reactie, weet je misschien ook hoe je smeerbare marsepein maakt of waar je het kan kopen?

4

Even gegoogled: het heet marcipano en schijnt heel lekker te zijn (geen ervaring  :nooo: )
Bakzolder  en cook&co verkoopt het in elk geval, maar wellicht ook op andere plaatsen te koop.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Als je zoekt op baklava kom je dan ook geen recepten tegen die je zou kunnen gebruiken ? Baklava is een Turks/Grieks zoet gebak waar amandelen en honing in gaan. Je kunt ook amandelspijs verdunnen met een los geklopt ei en/of water en dit door je beslag doen om mee te bakken. Wil je amandelspijs na het bakken gebruiken dan verdunnen met alleen water (anders blijf je rauw ei houden)

Christine.

6

Botercreme met amandelikeur en verkruimelde amandelkoekjes? Smeerbare marsepein is idd ook heel lekker!

7

keukentje schreef:

Als je zoekt op baklava kom je dan ook geen recepten tegen die je zou kunnen gebruiken ? Baklava is een Turks/Grieks zoet gebak waar amandelen en honing in gaan. Je kunt ook amandelspijs verdunnen met een los geklopt ei en/of water en dit door je beslag doen om mee te bakken. Wil je amandelspijs na het bakken gebruiken dan verdunnen met alleen water (anders blijf je rauw ei houden)

Kan je ook amandelspijs door de mix van FunCakes voor biscuit doen?
En wat zijn eventueel de verhoudingen hiervoor?

8

Amandelspijs heb ik nog nooit door de biscuitmix gedaan, wel door cake beslag, gewoon een beetje erdoorheen kruimelen. Wil je de biscuit naar amandel laten smaken dan kun je ook een amandel essence (smaakje) erdoor mixen, hebben ze vast bij de leukste taarten en in de supermarkt in de bak rij van dr Oetker dit zijn van die hele kleine flesjes, zou er niet teveel doorheen doen.

Christine.