1

Onderwerp: Handige cijfers/ letters?

Even een vraagje: ik ben al een tijdje op zoek naar "handige" cijfers en letters voor op mijn taarten. Ik heb ze tot op heden nog niet echt kunnen vinden. Ik gebruik nu vaker ( bij gebrek aan beter) vormpjes die ik heb gekregen bij een setje van de Xenos ( hard plastic molds zeg maar) en ik heb pas een setje siliconen molds gekocht maar daar kom ik helemaal niet mee uit de voeten. Zijn erg klein en dus erg moeilijk eruit te krijgen. Bij die hardplastic molds komen ze er een beetje uit als die harde snoepjes in strooigoed ( een rechthoekje met daarop een letter, maar dan moeten wel je rechthoekjes even groot zijn, wil het er redelijk uit zien)

In het begin van mijn "bakperiode" heb ik ook wel stekers gebruikt van Play-doh. Ook niet heel mooi, dus.

Nu zie ik op webshops ook Tappits staan, maar zijn die handig? Werken die fijn?

Graag hoor ik van jullie hoe jullie letters/ cijfers maken en of dat bevalt.

2

Re: Handige cijfers/ letters?

Tappits zijn wat lastiger dan uitstekers, Je moet heel dun uitrollen en dan je fondant of marsepein wat laten drogen voor je uit gaat steken. Als je het eenmaal door hebt dan wordt het steeds makkelijker.

Qua vorm letters en formaatje vind ik de Clikstix groovy heel leuk. Die hebben een makkelijker systeem dan tappits, je kan de letter er uit drukken na het uitsteken.

Deze uitstekers vind ik ook heel fijn.
http://i51.tinypic.com/10shy69.jpg
Die zijn bij verschillende taartwinkels te koop (ook de letters hiervan), even googlen op 'uitstekers cijfers'.

Je mal zou je zo'n 10 minuutjes in de vriezer kunnen leggen. De fondant of marsepein die erin zit wordt dan harder, dan krijg je de letter er zo uit. Malletjes zijn heel leuk, maar je moet er wat handigheid in krijgen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik gebruik de clickstix ook veel, al heb ik daar het uitrdukmechanisme al uitgesloopt. Kon er niet mee werken :)
De tappits vereist inderdaad wat handigheid.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

ik vind die op de foto staan van pooh ook heel erg fijn , die jij bedoeld van de xenos heb ik zo het raam uit gedaan, daar kon ik echt niet mee overweg :grr:  :grr:

de silicone molds vind ik wel fijn ik duw het er heel goed in en maak het glad met een plastic tooltje laat het heel even drogen en floep het er zo uit. =D

succes :)

5

ik gebruik ook tappits en de click stiks zonder uitdrukmechanisme, want ik haat de dingen
Letters in siliconen molds gewoon even in de diepvries doen, kind kan de was doen....

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6 Laatst bewerkt door Siena (20-03-2015 22:08)

Wat zijn clickstix? :O  kan ze in de hebshop ook niet vinden...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Siena Google even op clikstix, ik denk dat je dan wel (goede/veel) informatie vindt!

8

als je met een (zachte siliconen) mold op een bevroren koelblok werkt (waar je ff een theedoek oid ronddraait), dan komen je figuurtjes er ook god uit is mijn ervaring.... 

succes

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

9

Ik ben ook helemaal van de clickstix  :y . Heb bijna alle lettertypes :o . Heb trouwens ook andere clickstix (bloemen, schoenen enz  ;) )

10

dames waar kan ik de click sticks groovy bestellen??

11

Maroquia schreef:

dames waar kan ik de click sticks groovy bestellen??

Er zijn veel (web)winkels waar je deze kunt bestellen...... even via Google zoeken?

12

Heel hartelijk bedankt voor alle reacties en tips. Ik ga de silliconen molds even een kans geven en schaf ondertussen nog meer lettersetjes aan  ;)