1

Onderwerp: bak probleempje

dag taarten en bak liefhebbers,

Ik heb een vraag ik ga voor volgende week een verjaardags taart van 2 lagen bakken en deze bekleden in politie thema,

Nu heb ik een bakvorm van PME 26 centimeter en een 20 centimeter, het probleem bij het bakken van het biscuit is dat hij niet genoeg om hoog komt en ik daardoor geen hoge stapeltaart krijg.

Ik gebruik de biscuit mix van de jamin die heel erg goed van smaak is, zou daar de fout kunnen liggen ?

Of doe ik iets anders fout

2

Re: bak probleempje

Denk dat je te weinig mix gebruikt en/of te kort mixt. Voor een 20 cm gebruik ik 270 mix en voor een 25 cm 400 gr mix. Biscuits worden ong 8 cm hoog

3

Welkom op dit leuke forum!

Ik denk dat je meer info zou kunnen geven voor een antwoord waar je mee verder kan.

Hoeveel ingrediënten gebruik je, waarmee mix je, welke oven heb je, hoe warm wordt deze, etc etc....
Heb je eerder taartbodems gebakken die wel lukten? Hoe hoog is je bodem nu en hoe hoog zou je deze willen hebben?

Als je wat topics kunt teruglezen/zoeken kom je vaker deze problemen tegen.........en gelukkig ook heel veel tips!

4

Wanneer ik extra hoge biscuits wil hebben verhoog ik vaak mijn bakpan. Tegen de ingevette rand plak ik dan een strook bankpapier zodat de rand wordt verhoogd. Je zult dan natuurlijk wel wat meer beslag moeten gebruiken om de bakpan  voldoende te kunnen vullen. Krijg dan biscuits van een centimeter of 9.5/10. Met vulling worden ze dan ongeveer 11/12 centimeter