1

Onderwerp: ideeën voor groot hart met aardbeien 90 pers.

Voor mijn collega mag ik haar bruidstaart maken.ze wil heel graag een groot hart met aardbeien.
90 personen.dit is het idee
https://www.pinterest.com/pin/428053139555558298/
Ik denk dat ik misschien allemaal  taarten moet vullen en dan tegen elkaar leggen.
een hart op papier ontwerpen en die dan uitsnijden van de taarten.
mijn vader kan van hout een harten onderboard maken...de maat weet ik dan van het papier.
hij moet door de deur kunnen en mijn colega informeert naar de maat koeling op de locatie

maar jeetje hoeveel aardbeien zou ik nodig hebben. Op de foto zijn de in 2en gesneden. Is dat
het mooist?
en waarmee smeer ik m af.ggeen slagroom denk ik.zij houd er niet van maar ik weetniet of slagroom mooi blijft.
en vullen met?....

Help....

2 Laatst bewerkt door Tigrasas (23-03-2015 12:27)

Re: ideeën voor groot hart met aardbeien 90 pers.

Inderdaad zorgen voor goede ondergrond en hoogte van de taart ook bepalen, denk dat het gewicht fors is dus moet stevige ondergrond zijn, iets van mdf of zo.....kijk wel uit met verf op dit soort dingen!
Ik zou inderdaad de taarten maken en tegen elkaar afleggen en afsmeren met botercreme van een goede mix, niet met slagroom. Qua vulling zou ik zelf kiezen voor iets met witte chocolade en aardbeien, hoeveel aardbeientoef je nodig hebt hangt af van d emaat vand e taart natuurlijk. Als je noterceme gebruikt kan dit als je de taart dag van te voren maakt wel buiten koeling blijven, maar weet niet wanneer de bruiloft is

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Wat een spannende uitdaging.
Misschien is een stapel van twee harten een optie. Of eigenlijk bedoel ik 2 grote harten, de onderste taart is dan uiteraard groter dan de bovenste en dan op een soort etagère....denk dat je die dan wel zelf in elkaar moet knutselen.
Maar dan voorkom je mogelijk wel het probleem van niet door de deur kunnen.....en hoe groter de taart, hoe lastiger te dragen.
Succes met uitdenken en berekenen. Ben wel benieuwd naar het resultaat.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Wat een leuk idee!
Op de foto is een chocolade biscuit (of cake?) gebruikt.
Dat is natuurlijk ook erg lekker! En dan vullen met witte chocoladecreme  :9
Afsmeren zou ik met botercreme van de mix of MBC doen.
Ik zou niet met een koelkastvulling werken, want dat gaat nooit lukken met een taart van dit formaat. Tussendoor koelen is onmogelijk en je bent erg lang bezig met afsmeren en aardbeien erop leggen. Tenzij je een koelcel hebt thuis ;)

Als je cake gebruikt kun je er meer stukken uit halen (want machtiger).
Ik zou uitgaan van de maat van een petit four (5x5) of iets groter en dan bepalen hoe groot het hart moet worden.
Houd er ook rekening mee dat de hartvormige onderplaat nog ergens op moet liggen om hem makkelijk op te kunnen pakken. Die plaat moet dus iets groter zijn dan het hart én hij moet door de deur kunnen.
Daarnaast moet je hem ook nog vervoeren, dus hij moet ook in je auto passen. 

En de hoeveelheid aardbeien.... Tja, ik denk dat halveren in elk geval de prijs drukt en ook makkelijker is met eten.
Dan zou ik de oppervlakte van je taart uitrekenenen kijken hoeveel aardbeien er in 1/10 daarvan gaan. Dan heb je een beetje een indicatie.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Oh, wat een spannend idee en wat een leuk idee!!

Zou ook zeker geen koelkast vulling doen en voor de aardbeien naar een boer rijden en een leuk prijsje maken!! want je zal er toch heel wat nodig hebben :lol:

6

Als je 1 vierkante taart bakt en 1 ronde in dezelfde maat, de vierkant als een ruit neerleggen, de ronde halveren en liks en rechtsboven tegen het vierkant plakken, dan heb je een hart. Op die manier heb je niet of nauwelijks snijverlies en geen lastig gedoe met snijden. Als je de taart mooi hoog zou kunnen maken, dan zou je aan een vorm van 35 cm kunnen denken. Stel je hebt een taart van totaal 11cm hoog dan kun je stukjes snijden van ong 4,5 x5 cm   Lijkt misschien klein maar als het stukje dan zo'n 11 cm lang is dan valt dat best wel mee. De taart is dan op de breedste punten 52,5 x52,5 cm en als je gaat voor de 40 cm vorm 60x60, dan is het net wat ruimer allemaal. Gaat, ook met een ruimere onderplaat iig makkelijk door elke deur. Afsmeren zou ik met witte ganache doen en vullen met een houdbare vulling. Leuke opdracht hoor!

Oke.5x5 cm aanhouden..dat moet opzich wel uit te rekenen zijnzijn.ik dacht gewoon het aantal personen aanhouden wat detaarten los zijn.maar zal 5x5 aanhouden.

De onderplaat wilde ik inderdaad groter doen om m vast te houden

Nu alleen kijken naar houdbare vulling en waarmee ik m afafsmeer.ik heb geen idee maar ganache lijkt e niet handig want aardbeien moeten wel blijven plakken.botercreme mix heb ik nog nooit op.is dat lekker? Ik maak altijd zelf.
vulling ben ik nog niet uit...ietts houdbaars en makkelijk smeerbaar

Vind t stiekem wel spannend maar als iedereen meedenkt dan kan t niet mislukken hihi

8

Je hebt wel een punt, misschien blijven de aardbeien niet heel goed plakken op ganache , maar een dun laagje creme er nog over aan de bovenkant zou ook kunnen. Ik vind ganache wel altijd heel lekker en net wat luxer smaken dan alleen creme, maar ja t is natuurlijk ook maar net waar je van houdt. De mix van funcakes is lekker hoor.

9

Ik zou denk ik zelf in 4 delen werken en die dan op de dag zelf aan elkaar monteren. Dan kan je wél koelen én elke vulling gebruiken én het past door de deur. Smaak vind ik n.l. ook heel belangrijk.... Als je ganache gebruikt kan de de aardbeien wel plakken met heel licht een beetje glazuur toch...?

Bak me dan als je kan!

10

Je kan ze ook prima vastplakken met een beetje vloeibare ganache.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

11

Zijkanten afsmeren met witte ganache.
Vullen met een laag witte chocmbc en een laag aardbeienmbc, dan weer witte choc mbc bovenop, alles op een laagje lemon curd voor het frisse. Meer smaken zou ik er niet bij doen. De aardbeien blijven prima liggen in een laagje witte chocmbc :)

Leuke opdracht!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Wat is chocmbc?

Ganache is inderdaad wel lekker.daarmee alleen de zijkanten doen?
een dunne creme voor bovenop lijkt me t mooist dan zakken de aardbeien n beetje erin.anders zie je misschien openingen als ze niet mooi aansluiten de aardbeien.denk wel lichte kleur.lichtrose of wit.zou ik dw botercrememix bovenop kunnen doen en hoeveel zou ik uit een zakje kunnen Halen

13 Laatst bewerkt door Carien (24-03-2015 09:03)

sorry, chocmbc= chocolade meringuebotercrème :)

Wanneer je de bovenkant doet met crème, hoef je daar geen ganache te gebruiken, vandaar alleen de zijkanten :)

Aha...e  is dat makkelijk en goed houdbaar....heb je n recept.

Ik heb net even gekegekeken.maar als ik 5x5 aanhoud dan kan ik uit mijn vierkant bakblik  van 20cm de 16 stukjes halen.
dat is toch veel ste veel.worden dan echt klein of niet

16

Dacht ik ook altijd maar ik heb ooit eens een paar "doosjes" van papier in verschillende maten geknutseld en dan ziet het er ineens heel anders uit

17

5x5 lijkt klein, maar de gemiddelde fondant taart is 8-10cm hoog. Heul anders dan een appelvlaai  ;)
Zeker voor een bruiloft is dat een prima maat hoor :y

Mbc is echt heel lekker, hier staat het precies beschreven: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=210732

heb al een suikerthermometer gekocht, dan weet ik zeker dat het goed is met de eieren in de mbc.
ik heb het al gemaakt en het is echt heerlijk,
ik heb mijn collega wat smaken laten proeven en ze vonden chocoladebisquit, aardbeijam en meringuecreme het lekkerst.
nou zit ik alleen nog te denken wat ik op de buitenkant doe....ik denk aan witte ganache, maar is dat makkelijk maken? heb ook geen idee hoeveel ik nodig zou hebben.

vullen doe ik in de avond van te voren en afsmeren op de ochtend. ik moet hem in de auto vervoeren en daar kan hij in de koelcel.

zou het wel mogelijk zijn als ik mbc gebruik dan?

19

ja hoor, prima planning met mbc :) Je kunt ook afsmeren met mbc.

Ganache is echt heul simpel, alleen is witte ganache niet echt wit, maar iets gelig, als witte choc :)
Bekijk de 3 filmpjes op youtube eens: 'inspired by Michelle', ze legt alles duidelijk uit. Alleen wel minder dik afsmeren ;-)