1

Onderwerp: Een uil

Graag wil ik deze uil maken van rice crispies.

Nu heb ik het al 2 x geprobeerd en waar het fout gaat is bij het snijden, dan breekt het af.

Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen, ik vind het zo kliederig en wordt er bijna moedeloos van :s  :s

Ik heb nog even de tijd hoor, dus dat is het gelukkig niet :D

http://s7.postimg.org/vjyp76fgn/Screenshot_2015_03_18_20_46_26.jpg

2

Re: Een uil

Moet de uil als deco op een taart komen? Het is mij niet duidelijk wat je er precies mee wilt gaan doen, moet het echt perse van crispies?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Ja ik wil hem ongeveer 15 cm hoog maken recht op de taart met zo'n geslaagd hoedje erop.
Ben bang dat het van gumpaste omvalt.
Wat denk jij?

4

:think: wat wil je snijden dan?

Ik heb al 1x iets gemaakt, dus ben meeeega-ervaren... :think:  :S  ;)

Toen heb ik de crispies verkruimeld, zodat je geen grote gaten overhoudt, gemengd met de marshmallows enzo, crisco aan je handen en 'boetseren'; beetje doorwerken, dat wel ;) Nog wel een klein beetje bijgesneden toen het hard was, met een kartelmes  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Van Cake maken? Denk dat dat makkelijker is

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Ik heb ook pas 1x iets van ricecrispies gemaakt, maar ben er geen fan van  :nooo . Wat een gedoe. Om het in model te krijgen moet je idd snel werken en dan nog leek het nergens naar  :s .
Wanneer ik nu een topper heb, maak ik iets van massief fondant of als het groter moet worden van piepschuim. Piepschuim is niet eerbaar, wat wel jammer is, maar wel makkelijk en minder zwaar  ;) . Al zijn trouwens de ricecrispies ook niet echt meer te eten  ;)

7

Ik heb gewoon geboetseerd met rice-krispies (goed je handen invetten met boter of crisco en inderdaad een beetje doorwerken). Mooi hoor, het kan in iedere vorm die je wilt. En ik vond het wel lekker, heerlijk zelfs in combinatie met marsepein/fondant, vooral met ganache eraan (ik had Minions in de modder gemaakt en dan de Minions van krispies).

Succes met je uil!
Tieneke

8

ik was ook heel verbaasd dat het best lekker was :Y

9

Wat een hoop reacties :D
Dank jullie wel!!
Ik ga het nog een keer proberen net zolang het me lukt maar hoe dan ook die uil zou er komen ;-)

Nogmaals bedankt!
En als die gelukt is zien jullie hem zeker.

10

Ik heb nog nooit met rice crispy's gewerkt dus daar heb ik geen ervaring mee maar ik zou het ook aandurven met 2 cupcakes bovenop elkaar met een dowel erdoor heen, deze afsmeren en daarna bekleden met fondant en verdere deco aanbrengen. Ik denk hetzelfde idee als met de rice crispy's alleen wel wat zwaarder dan. Succes en ben benieuwd naar je resultaat!!

11

Vera12345 schreef:

Ik heb nog nooit met rice crispy's gewerkt dus daar heb ik geen ervaring mee maar ik zou het ook aandurven met 2 cupcakes bovenop elkaar met een dowel erdoor heen, deze afsmeren en daarna bekleden met fondant en verdere deco aanbrengen. Ik denk hetzelfde idee als met de rice crispy's alleen wel wat zwaarder dan. Succes en ben benieuwd naar je resultaat!!

Mijn idee hahaha, volgens mij is dat veel makkelijker, of een tien cm cakeje met een mini blanda er op en dan bijsnijden, stokkie er door en klaar

12

Vera12345 schreef:

Ik denk dat ricecrispies juist veel zwaarder zijn dan cake  ;). Ik zou voor piepschuim gaan  :O , maar als het eetbaar moet zijn dan ga ik ook voor cake  :Y

13

of voor biscuit, da's nog lichter :)

14

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQWF7BQ6-D.jpg

heb net deze besteld!!

heel erg bedankt voor alle tips ga ze zeker onthouden want ik moet hem nog wel netjes gaan bekleden!!

Ik vind het leuk als ze de topper kan bewaren dus vandaar de keuze voor piepschuim =D

De taart is pas voor half juni maar goed je kan niet vroeg genoeg beginnen :lol:  :lol:

hij wordt voor mijn dochter dus kan ook niet op alle momenten er aan werken zonder dat zij het ziet :D

Nogmaals heel erg bedankt allemaal  :thumb:  :thumb: en met alle tips zal het zeker goed komen en tegen die tijd laat ik de taart zeker zien :)

15

Jij speelt vals!  =D  :lol:  ;-) 

Deze zijn dus van piepschuim? Leuk! :thumb:

16

Goed bezig!! Ben benieuwd naar je resultaat!

17

Goede keus  ;) . Ben ook benieuwd naar het resultaat  :Y

18

Carien schreef:

Jij speelt vals!  =D  :lol:  ;-) 

Deze zijn dus van piepschuim? Leuk! :thumb:

Erg he :lol:  :lol: ik houd nog alle opties open ga het ook nog een x van rice crispies proberen maar dan heb ik deze maar in huis :D  :D

19

:thumb: slim heur :Y
succes met alle voorbereidingen =)