1

Onderwerp: Welke topping? Red velvet of cocos creame cheese?

Ik zit volop in de voorbereidingen voor het "ccfestival" voor mijn dochter haar verjaardag.

Ik heb deze week botercreme (met melk enzo,..) uitgeprobeerd.
Maar ik vind dat te zwaar en te hard.

In New York ga ik altijd een cc halen en die heeft echt een smeuïge topping.
Ik wil eerder zoiets en vroeg me af of dit die bekende Red Velvet topping is (ik heb het no gniet gemaakt of geproefd)

Maar dan kwam ik ook een cocostopping tegen die er ook wel lekker uitzag.

Ik geef even de ingrédienten mee.

RV: 300 gr poedersuiker, 50 gr roomboter en 125gr roomkaas
Cocos: 450 gr roomkaas, 225gr roomboter en 125 g poedersuiker, cocos

Ik vind de verschillen tussen beide recepten vrij groot. en ik weet niet waar ik me aan mag verwachten.

Wie kan mij helpen bij de keuze van mijn frosting?

Thx

2

Re: Welke topping? Red velvet of cocos creame cheese?

Een goede crème moet je heel lang kloppen om hem luchtig te krijgen, denk aan minimaal 10 minuten. Als je een zachtere crème wilt, zou een hoger gehalte aan roomkaas wel helpen, denk ik. En je moet de crème ruim tevoren uit de koeling halen, anders kom je er inderdaad niet doorheen. Zelf vind ik de botercreme luchtig heel lekker, die staat hierboven onder de recepten. Je maakt dan eerst een een soort vla van bloem en melk en dat gaat door de boter en suiker heen. Heel luchtig, niet hard en ook niet zwaar.
En ik America gebruiken ze wel vaak buttercream. Deze staat ook bij de recepten. Daarin gaat verhoudingsgewijs meer suiker en deze hardt aan de buitenkant heel licht uit.

Tieneke

Re: Welke topping? Red velvet of cocos creame cheese?

De botercrème op basis van bloem en melk is inderdaad heel lekker maar wel iets meer werk.
Voor afsmeren van taarten vind ik hem niet geschikt.
Lang mixen is inderdaad een 'must', anders lukt het niet.
Ik vervang soms een deel van de boter met Crisco (max. 1/4de). Lekker, luchtig en hard nog voldoende uit.