1

Onderwerp: Healthy koekjes

Vandaag heb ik healthy-koekjes gemaakt. Het is een op en top gezonde lekkernij!
Ze zijn gemaakt van havermout, dadels, hazelnoten en stroop.
Uiteraard heb ik stroop gebruikt dat volledig van appels en peren is gemaakt.
Ze zijn gedipt in pure chocolade met een hoog cacaogehalte, dus ook dat is gezond.
Ze zijn vezelrijk, bevatten geen toegevoegde suikers, maar wel lekker zoet door de dadels en de stroop!! Bovendien snel en gemakkelijk te maken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto720-6W6ERAKN.jpg

bedankt voor het kijken.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Healthy koekjes

Oh, wat zien ze er mooi en erg lekker uit :9  :9  :thumb:

mooi ook hoe je het op de foto hebt gezet :)

Ohhh die wil ik ook wel eens proberen!!
Kan je het complete recept hierbij zetten?
En welk merk stroop is puur van appels en peren?
Die kan ik nergens vinden....
:thumb:

4

Het recept:

80 à 100gr dadels
80 à 100gr havermout
50gr hazelnoten grof gehakt
halve tl bakpoeder
4 afgestreken el stroop

Evt. de dadels 10minuten laten wellen in heet water
Oven voorverwarmen op 160gr
De havermout en hazelnoten over een bakplaat verdelen en 10 minuten in de oven roosteren. Laat afkoelen.
De dadels afgieten en de helft samen met de havermout, noten, bakpoeder en een snuf grof (zee)zout mengen (ik doe dat met de handmixer met kneedhaken). Voeg dan de stroop en de rest van de dadels toe en meng tot het een kleverige massa wordt.
Maak hoopjes op een bakplaat (met bakpapier ) en bak de koekjes in ca 20 à 25 minuten bruin (ik heb ze op 180gr 25 minuten gebakken)

Laatst heb ik cranberry's i.p.v. dadels gebruikt. Dat was ook erg lekker.

De stroop is van Zonnatura. Hierin is per 100gr stroop 460gr peren en 270gr appels gebruikt. Er zit 300gr in het potje en was in vergelijking met de "normale" stroop wel een stukje duurder. Ik meen dat ik iets van €2,70 heb betaald voor het potje. Maar je proeft wel het verschil.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Bianca1969 schreef:

Het recept:

80 à 100gr dadels
80 à 100gr havermout
50gr hazelnoten grof gehakt
halve tl bakpoeder
4 afgestreken el stroop

Evt. de dadels 10minuten laten wellen in heet water
Oven voorverwarmen op 160gr
De havermout en hazelnoten over een bakplaat verdelen en 10 minuten in de oven roosteren. Laat afkoelen.
De dadels afgieten en de helft samen met de havermout, noten, bakpoeder en een snuf grof (zee)zout mengen (ik doe dat met de handmixer met kneedhaken). Voeg dan de stroop en de rest van de dadels toe en meng tot het een kleverige massa wordt.
Maak hoopjes op een bakplaat (met bakpapier ) en bak de koekjes in ca 20 à 25 minuten bruin (ik heb ze op 180gr 25 minuten gebakken)

Laatst heb ik cranberry's i.p.v. dadels gebruikt. Dat was ook erg lekker.

De stroop is van Zonnatura. Hierin is per 100gr stroop 460gr peren en 270gr appels gebruikt. Er zit 300gr in het potje en was in vergelijking met de "normale" stroop wel een stukje duurder. Ik meen dat ik iets van €2,70 heb betaald voor het potje. Maar je proeft wel het verschil.

Heeeeel erg bedankt!  :thumb: