1 Laatst bewerkt door astap79 (10-03-2015 22:25)

Onderwerp: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

Hallo medebaksters...

Ik zie geregeld op YouTube dat er een Spackling Knife , oftewel een plamuurmes? wordt gebruikt voor het glad maken van de botercreme, strak afsmeren.
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dit gebruiken, gaat dit niet roesten? is dat voedselveilig om te gebruiken? ik zit er aan te denken om dit namelijk ook te gaan testen :)

Ik hoor graag jullie mening.

groetjes Astrid.

2

Re: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

Ik zou het niet doen, eerlijk gezegd.... Ik denk dat je met een scraper een strakkere taart krijgt omdat deze een hoek van 90 gr heeft, wat een plamuurmes niet heeft  ;)

3

Re: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

ja zoiets als dit wordt er dan gebruikt.. en ik weet niet of het zoveel verschil maakt als ik dit gebruik of gewoon een scraper.

http://s14.postimg.org/hzb1ioyz1/2013_03_19_unexpected_cake_tools_spackling_knife.jpg

4

Re: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

er zijn ook haakse plamuurmessen hoor :)
4 in een zakje voor minder dan 5 euro. Ik heb ze gebruikt, ideaal hoor, van rvs, met de hand afgewassen steeds, gebeurde niks mee :)
De hoogste was iets van 9cm, maar omdat ik tegenwoordig vaker double barrels maak, had ik een hogere nodig.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Re: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

Plamuurmessen zijn er van rvs dus dat is het probleem niet, het probleem zit hem vaak in de steel, daar waar het metaal in het handvat gaat zeg maar, als dat een beetje open is, kun je het niet goed schoonmaken. Er zijn bij horeca zaken ala Sligro wel veilige messen te koop

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Re: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

Carien schreef:

er zijn ook haakse plamuurmessen hoor :)
4 in een zakje voor minder dan 5 euro. Ik heb ze gebruikt, ideaal hoor, van rvs, met de hand afgewassen steeds, gebeurde niks mee :)
De hoogste was iets van 9cm, maar omdat ik tegenwoordig vaker double barrels maak, had ik een hogere nodig.

Kun je nagaan hoe vaak ik plamuur  :rolleyes:  ;) . Ik zie bij plamuurmes de messen van mijn man voor me, die heeft al jaaaaaaaren heeft  ;)

7

Re: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

Bedankt allemaal voor jullie reakties :D
Ik kijk nog even rond naar een goed Plamuurmes hahaha en probeer het gewoon, en zag ook een grote rvs Scraper..kan die anders ook kopen.

http://s28.postimg.org/6oklrcvvt/full30678555_1.jpg

Astrid.

8

Re: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZBQN7JO7-D.jpg
deze gebruik ik....geen problemen mee en krijg mijn taarten mooi strak

9

Re: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

Officieel heet zo'n ding een spackmes. Wordt gebruikt door (o.a.) stucadoors. Die zijn iets dikker dan plamuurmessen en daardoor minder buigzaam.
Ik zou er inderdaad wel een nemen van RVS.  Die Marisje gebruikt zijn volgens mij niet van RVS en moet je héél goed droog maken.
Ik gebruik zelf gewoon een plastic scraper.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

10

Re: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

Hoi  Cakebym en Marisje..
Bedankt voor jullie reakties en mening.
Marisje , ik zie net dat je uit de buurt komt..wat leuk!

Groetjes.

11

Re: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

Was net  bij de Sligro, die verkoopt ze, van flexibel rvs

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

12

Re: Spackling Knife ( Plamuurmes? )

Dankje Tigrasas!