1

Onderwerp: Help!!! Gesprek bruidstaart

Hallo allemaal, ik mag mijn 2de bruidstaart maken! Hartstikke leuk natuurlijk maar de mevrouw in kwestie wil graag langskomen. Geen probleem en hartstikke logisch natuurlijk maar nu heb ik geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Normaal gesproken bespreek ik alles via een formulier of het de telefoon?
Iemand met ervaring of tips :-D Alles is welkom!

2

Re: Help!!! Gesprek bruidstaart

Ik werk ook het liefst met de mail dus snap je wel  ;) . Toevallig had ik van de week ook iemand die langs wilde komen. Ben nogal op mezelf en vind het doodeng wanneer er vreemde mensen in mijn huis komen  :o . Ik zorg dan altijd dat ik mijn vragen op papier heb en een lijstje met de mogelijkheden die ik bied. Mijn ervaring is dat de mensen eigenlijk maar heel kort binnen zijn en geen proeverij oid verwachten. Of dit moet zo zijn afgesproken van tevoren natuurlijk  ;)

3

Ow gelukkig dan ben ik niet de enige haha. Een goede tip, ik ga inderdaad alles op papier zetten  met mijn mogelijkheden. Vind het best lastig, geen idee wat ze ervan verwachten :O

Uhm... dat kun je toch ook gewoon vragen? Wat ze verwacht, bedoel ik.. ?

5

Ze verwacht duidelijkheid omtrent de bruidstaart neem ik aan ;) .
Alle punten, of iig de meeste, die je normaal per mail bespreekt bespreek je nu face to face.
Communiceert wat makkelijker / sneller.

Denk aan:
Aantal personen, vorm taart (rond, vierkant...), smaak biscuit, smaken vd vullingen, welke hoofdkleuren,  welke detail kleuren, wel/ geen bruidstopper (zo ja, wat voor,  beeldje, van fondant...)
Thema dat ze wellicht hebben en erop verwerkt moet,
wel/ niet namen, initialen, datum op de taart,  taart op taartstandaard (kopen ze er zelf een, of lenen ze een van jou) etc etc etc  :+

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6

Dankjulliewel, ja de eerste keer is altijd spannend. Maar bedankt voor de tips. Ik bied ze wat te drinken aan en dan zal het gesprek vanzelf volgen. Ik maak me snel te druk. Dank voor de tips!

7

BakwithJen schreef:

Dankjulliewel, ja de eerste keer is altijd spannend. Maar bedankt voor de tips. Ik bied ze wat te drinken aan en dan zal het gesprek vanzelf volgen. Ik maak me snel te druk. Dank voor de tips!

Inderdaad  :) . Ik maak me ook wel eens druk en achteraf is dit eigenlijk nooit nodig geweest, maar is de aard van het beestje  ;) . Veel succes!

8

Ik breek even in je topic in ;)

Aan een ieder met ervaring hiermee,
hoe lang trekken jullie voor zo'n proeverij/ bespreking uit?

9

Ik hou ook niet van mensen in mijn huis, dat is privé en gaat ze niets aan.
Daarom ga ik naar ze toe. Bij ze thuis zie ik ook gelijk de smaak en stijl van het bruidspaar en ze zijn zelf vaak meer op het gemak. Lekker minitaartje mee voor bij de koffie, je schetsboek waar ook je vragen instaam en je bent voorzien. Thuis kun je dan alles rustig uitwerken en namailen wat er besloten is.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

Dat is ook een idee Pooh!
Met een uitgebreide proeverij wel wat lastiger, maar ga er toch eens over nadenken.
(Ook qua reistijd/ reiskosten)

11

Dat is zeker een goed idee Pooh! Wat slim van je, zelf nog niet op gekomen  :thumb:
Maar ik heb dan wel vaak mensen die van ver komen, misschien toch maar eens een apart kamertje inrichten hihi

12

Een uitgebreide proeverij hoeft ook niet zo lastig te zijn.
Je kan de proeverij van te voren laten betalen en dan uiteindelijk, wanneer je de taart mag maken, eventueel een korting geven op die taart.
Van te voren kun je al wel inventariseren wat het bruidspaar ongeveer wil, qua smaken etc. Dan hoef je niet tig keuzes mee te nemen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

13

Ja, ik begrijp dat je al wel gaat selecteren.
Maar thuis kun alles mooi klaarzetten in mooie schaaltjes enzo...
neem je alles mee, dan heb je daar geen voorbereidingstijd voor en kom je eerder op plastic bakjes met dekseltjes.

En de reiskosten hè. . .
Dan word de proeverij weer duurder.
(Maar bespaard ze wel de reis zelf)

14

Wil even zeggen dat het gesprek prima is verlopen! De zenuwen waren na mum van tijd weg, bedankt allen voor de tips :-D

15

:thumb: