1

Onderwerp: Luchtige topping

Hoi,

Welke luchtige topping kan ik gebruiken op een cup cake?
Het moet een lichte kleur zijn, ik moet het kunnen kleuren naar champage kleur.
Ik heb het al geprobeert met roomboter. 250 gr roomboter 250 gram poedersuiker en vanille extract.
Maar ik vind dit best machtig.

Groetjes Lisette

2

Re: Luchtige topping

Zelf heb ik laatst frosting gemaakt Vera12345 had dit recept gedeeld, het is makkelijk om te maken en erg lekker :9  :9

Dit is het: Ik heb 480 ml melk met 90 gram bloem en een flinke scheut vanille extract in een pannetje ongeveer 5 minuten zacht laten koken onder continu roeren met garde. Dit af laten koelen tot kamer temp. Ondertussen zachte boter met suikerbakkerspoeder opgeklopt tot luchtige botercrème daarna lepel voor lepel het melk/bloem/vanille mengsel en wat blauwe kleurstof door de botercrème geklopt. Dit word een luchtige en romige crème die je daarna even laat opstijven in de koelkast (ong 15 minuten) en opspuiten maar! O, ja ik heb 400 gram boter en 400 gram suikerbakkerspoeder gebruikt ik had trouwens een berg over na opspuiten van 60 mini's

Zelf heb ik de helft van dit recept genomen het is echt heel erg luchtig en smaakt niet boterig.
1:1 botercreme gebruik ik alleen om af te smeren :)

3

In dat geval zou ik meringue botercreme nemen. Fluweelzacht en niet machtig. De 1:1 die jij hebt gemaakt is idd niet lekker als toef. Die moet je alleen gebruiken om af te smeren.

Botercreme van de mix kan ook nog. Die is wel wat geler van kleur,maar nog steeds licht.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

cakebym schreef:

In dat geval zou ik meringue botercreme nemen. Fluweelzacht en niet machtig. De 1:1 die jij hebt gemaakt is idd niet lekker als toef. Die moet je alleen gebruiken om af te smeren.

Botercreme van de mix kan ook nog. Die is wel wat geler van kleur,maar nog steeds licht.

Ik heb nooit gele botercrème van de mix; ik laat mijn boter net zo lang kloppen tot hij lekker luchtig én wit is (ruim 10 minuten!). Het is vaak net zo lekker/luchtig als mousse als het mengsel klaar is..... :)

5

Als topping op een cupcake maak ik altijd een mengsel van 250gr roomboter met 60gr poedersuiker en 250gr banketbakkersroom (vers gemaakt, dus niet van een mix). De boter met de poedersuiker idd lang mixen, minimaal 10 minuten. Dan is ie niet gelig meer, maar mooi wit van kleur en superzacht van smaak. Na die 10 minuten mix ik de banketbakkersroom erdoor tot het een mooi geheel is.

Laat zich heel mooi spuiten en is super zacht qua smaak.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery