1

Onderwerp: Mijn eerste boetseer werkje.

Omdat mijn kleine grote vriend later brandweerman wilt worden deze voor zijn verjaardag gemaakt.
en de cake zelf met Smarties erin gebakken.
Hij was er blij mee, hij noemt het zelf zijn confetti taart. http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UZRXT3QY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-BK64XEAK.

De brandweerman is niet erg strak geworden heb hem ook flink moeten stutten met tandenstokers.
Iemand nog een tip hoe dat invervolg wel stevig te krijgen. heb namelijk in de eerste armen tylo poeder gedaan maar toen de fondant hard werd brokkelede het af. Poging 2 met marsepein geprobeerd maar dat beviel al helemaal niet. En eindelijk poging 3 met behulp van tandenstokers is het gelukt.

prettig weekend allemaal!!

2

Re: Mijn eerste boetseer werkje.

Oh, wat is die leuk en wat heb je de brandweer mooi gemaakt :thumb:

zelf gebruik ik fondant met wat tylose en soms gumpaste in de beentjes ook een tandenstoker voor de stevig heid.

3

Baklataart schreef:

zelf gebruik ik fondant met wat tylose en soms gumpaste in de beentjes ook een tandenstoker voor de stevig heid.

Bedankt voor de compliment!
Dan heb ik zeker te veel tylose gebruikt?
En gumpaste? Dit kan ik niet?

4

debby111 schreef:
Baklataart schreef:

Bedankt voor de compliment!
Dan heb ik zeker te veel tylose gebruikt?
En gumpaste? Dit kan ik niet?

gumpaste kan je kopen in de webshop het is erg makkelijk heel dun uitrollen en wordt erg hard

5

Oke weer wat geleerd! Moet van de week taart maken voor mijn schoonmoeder. Wil dit doen met bloemen en vlinders dus ga het gelijk uit proberen de gumpaste. Foto volgt volgende week.

6

debby111 schreef:

Oke weer wat geleerd! Moet van de week taart maken voor mijn schoonmoeder. Wil dit doen met bloemen en vlinders dus ga het gelijk uit proberen de gumpaste. Foto volgt volgende week.

super leuk en veel plezier en succes :thumb:

7

Leuk. En zeker voor bloemen en vlinders zou ik gumpaste pakken. Ik meng ook vaak fondant met een beetje gumpaste. Gumpaste rol je dunner als fondant.