1

Onderwerp: Tijgerprint?

Ik kan geen how to vinden. Weet iemand hoe je tijgervlekken op een taart maakt? Ik denk zelf schilderen. Als dat zo is kan iemand mij dan uitleggen hoe dat gaat?

2 Laatst bewerkt door MirandaB (07-03-2015 16:40)

Re: Tijgerprint?

Als ik google op "how to tijgerprint" kom ik wel het e.e.a. tegen. En hier op het forum staat bij "sjablonen, patronen en how to's" ook een voorbeeld van een panterprint...

3

MirandaB schreef:

Als ik google op "how to tijgerprint" kom ik wel het e.e.a. tegen. En hier op het forum staat bij "sjablonen, patronen en how to's" ook een voorbeeld van een panterprint...

Ik krijg sjablonen etc. panterprint géén resultaat. Snap er niks van. En op google how to alleen voorbeelden van taarten maar geen uitleg.

4

Bij de "sjablonen, patronen en how to's" hier op het forum, staat op de 1e pagina (bijna onderaan) een luipaardprint. Heb je daar iets aan?
En als ik op google kijk, zie ik eerst ook voorbeelden van taarten met een print. Maar daaronder ook een YouTube-filmpje waarin de print op de taart geschilderd wordt.

5

Ik heb hem gevonden. Dankjewel. Ik dacht eigenlijk dat het iets makkelijker zou zijn. Even kijken nog op youtube. Wordt vervolgd...

6

Ik bedacht me nog dat je misschien kunt googlen op "tigger cake" (Tigger van Winnie the Pooh). Dan krijg je genoeg voorbeelden van taarten met een tijgerprint. Wat ik gisteren gevonden had, was meer een luipaardprint...
Succes!

7

How to Leopard print invoeren

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Als basis gebruik ik blanke (geen witte) marsepein. Ik schilder eerst met een brede platte kwast de bruine vlekken. Dan met een dun kwastje de zwarte lijnen. Ik vind deze print juist heel makkelijk omdat het niet zo precies hoeft. Ik omlijn de bruine vlakken ook niet helemaal. Ik heb tussen mijn foto's meerder voorbeelden  ;)

Ik wil een zwembadtaart maken met pipinggel.
Nu weet ik niet of je het vloeibaar in de taart kan gieten, of moet het eerst hard zijn???
En moet ik dan de binnenkant van het zwembad bekleden met fondant of rechtstreeks in de taart??

Sorry ik moet dit bericht ergens anders onderbrengen.

11

... een tijger heeft zwarte strepen, een luipaard bruin met zwarte vlekken.... ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Carien schreef:

... een tijger heeft zwarte strepen, een luipaard bruin met zwarte vlekken.... ;-)

:O Heb niet echt op zitten letten  ;)

13

je bent niet de enige hoor ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

Carien schreef:

Nee, zag het ook  ;) . Toch vreemd dat het van tijgerprint ineens naar panterprint kan gaan  :lol:

15

Esther68 schreef:
Carien schreef:

Nee, zag het ook  ;) . Toch vreemd dat het van tijgerprint ineens naar panterprint kan gaan  :lol:

Ha ha, ik zie het nu ook :lol: . Nou ja, het blijft in het "wild life thema", toch O-) ?