1

Onderwerp: Welke wortels voor carrot cake

Welke wortels gebruiken jullie voor carrocake, waspeentjes, of winterpeen? Ik heb deze taart al vaker gemaakt, en heb beide al eens gebruikt. Het is echter al een tijdje geleden, en ik weet niet meer welke het lekkerst is. Wat is jullie ervaring?

Re: Welke wortels voor carrot cake

Volgens mij zit de meeste smaak aan bospeen....

Groetjes Kirsten

3

ik heb niet zo'n elektrisch rasp geval :nooo:  (en met de hand vind ik het teveel gedoe :o ), dus ik koop zakjes geraspte wortel :y
Geen idee welke erin zit  :think: het staat er vast op, maar de taart wordt altijd lekker =)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Ik gebruik altijd winterwortel... Ik vind bospeen een beetje veel werk; al die worteltjes schillen en dan nog raspen. Een winterwortel heb ik 10x zo snel geschild en die 'duw' ik dan zo mijn keukenmachine in.

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

5

Ik heb de carrot cake afgelopen weekend voor het eerst gemaakt.Heb waspeen gebruikt en gehakt in mijn hakmolentje.De cake was erg lekker.Ik had het recept van Jamie Oliver met een topping van mascarpone, roomkaas,poedersuiker en limoen.Heerlijk was hij.

6

Ik heb ook wel al vaker worteltjestaart gemaakt.
Met bospeen en winterpeen.
Maar ik denk dat ik de bospeen (ook geraspt en in julliënne verkrijgbaar, lekker makkelijk ;-) ) het lekkerder vind dan met winterpeen. Wat zoeter, denk ik.

Groetjes!

Happy Cake Day!

7

Kant en klare zakjes geraspte wortel. Ik weet niet welke het is maar het smaakt heerlijk.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Totaal off topic, sorry, maar elke keer als ik worteltjestaart lees zie ik die mop van het konijn bij de groentenboer weer voor me...... :lol:  :lol:  :cool:

Is trouwens erg lekkere taart!

9

Altijd winterpeen, de bospeen maakt het beslag veel te nat en dan wordt het bij mij een kliederboel.

Tieneke

10

het beslag is ook behoorlijk dun/vreemd nadat die gekochte geraspte wortel erdoor gaat.... maar dat geeft niks, het resultaat is heerlijk :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Dank allemaal voor je reacties. Denk dat ik toch maar voor de bospeentjes ga. Ik meen mij te herinneren dat deze inderdaad zoeter/smakelijker waren dan de winterpeen. En wat de hoeveelheid werk betreft, bakken brengt nu eenmaal werk met zich mee toch? En als je daarna het resultaat proeft is het toch meestal de moeite waard geweest?