1

Onderwerp: Goede alternatieven voor biscuitdeeg?

Hallo allemaal!

Bak-newbie hier! Ik ben binnenkort jarig en wil een mooie taart bakken. (al wel eens eerder gedaan.) Nu is mijn probleem altijd dat het biscuitdeeg wat ik gebruik altijd zwaar blijft, echt een blok in de maag, of ik het nu uit een pak maak of zelf mijn ingredienten pak.

Is er misschien een goed alternatief voor dit deeg wat wel firm genoeg is om fondant te kunnen dragen maar een stuk luchtiger is? Zelf wel eens gedacht aan dr. oetker wolkencake.. Iemand hier ervaringen mee??

Help mij!

2 Laatst bewerkt door Carien (02-03-2015 10:30)

Re: Goede alternatieven voor biscuitdeeg?

hetzelfde als bij de botercrème, je moet langer kloppen, ook 10 minuten hoogste snelheid.
Biscuit kan niet een blok in je maag zijn, het is alleen suiker, eieren en meel...

Maar bak-newbie.... begin eens met lezen hier... ga de howto's door, investeer tijd in jezelf en in je toekomstige taarten, er staat hier zo ontzettend veel informatie.... je moet er wèl wat voor doen natuurlijk :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Wat Carien zegt  :Y

Heb je al bij de FAQ gekeken:http://www.deleukstetaarten.nl/faq ?!

En met de zoekfunctie moet je ook een heel eind komen!

Zelf heb ik heel goede ervaring met de funcakes mix voor biscuit, die is echt 'fool proof' ;)

En verder wel écht de aawijzingen opvolgen, niet afraffelen  :+

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

4

hahahaha, "fool proof"hahahaa, val hier bijna van mijn stoel van het lachen....

wat betreft de wolkencake..ik vind die echt viiiieeeessssss, maar ja, ik ben dan ook vies van alles wat van Dr. Utker (hihi)  is

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

:D  :D  :D
Ik kan je weer de hand schudden, hier komt ook geen Dr.Oetker in huis.
(Op de bakspray na dan, die is zo makkelijk/ snel  :+  )

6

Wij zeggen hier altijd dr Oetl*l  :shh:  :D  :D

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Hhahahahahahahahaahahhaahhahahaahahahah
Ik snap ook echt niet waarom OEtker ineens na eeuwen UTker is geworden, terwijl hun spullen nog steeds bagger zijn.....

Oh ja, en er is nog wel betere bakspray hoor, die net zo makkelijk en snel is

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Welke dan? Ik zie hem alleen van de Dokter :+

9 Laatst bewerkt door Carien (03-03-2015 09:05)

Tigrasas schreef:

Ik snap ook echt niet waarom OEtker ineens na eeuwen UTker is geworden

Omdat Dr. Oetker Duits is, eigenlijk staat er Dr. Ötker, maar dat konden de typemachines toen niet aan en dan schrijf je het als Oe. 
Nederlanders lezen oe, kennen die tekens als oe en zeggen oe. Duitsers lezen oe, herkennen het als ö en zeggen u.

Oetker zeggen is dus de nederlandse versie, utker zeggen is de duitse (en originele juiste dus) :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Carien schreef:
Tigrasas schreef:

Omdat Dr. Oetker Duits is, eigenlijk staat er Dr. Ötker, maar dat konden de typemachines toen niet aan en dan schrijf je het als Oe. 
Nederlanders lezen oe, kennen die tekens als oe en zeggen oe. Duitsers lezen oe, herkennen het als ö en zeggen u.

Oetker zeggen is dus de nederlandse versie, utker zeggen is de duitse (en originele juiste dus) :)

Je bent me voor..... Wilde ook al zoiets zeggen  ;)

11

Carien schreef:
Tigrasas schreef:

Dit wist ik al.....
Maar wij wonen hier in NL en spreken het dus al jaren uit met een oe, en nu ineens in de tv reclames en zo is het UT....vreemd hoor

12

Tigrasas schreef:
Carien schreef:
Tigrasas schreef:

Dit wist ik al.....
Maar wij wonen hier in NL en spreken het dus al jaren uit met een oe, en nu ineens in de tv reclames en zo is het UT....vreemd hoor

Nee, dat is niet vreemd, dat heet marketing. Merk onder de aandacht brengen. Mensen praten nu ineens weer over dokter OE en daardoor wordt het ook meer gekocht.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)