Onderwerp: blauw met een roos
een taartje gemaakt voor onszelf, om het strak afsmeren te oefenen 
de roos moet ik ook wat meer oefenen, en had het midden wit gemaakt, en dat zie je helaas van bovenaf..dat heeft nog meer oefening nodig.

Astrid.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » blauw met een roos
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
een taartje gemaakt voor onszelf, om het strak afsmeren te oefenen 
de roos moet ik ook wat meer oefenen, en had het midden wit gemaakt, en dat zie je helaas van bovenaf..dat heeft nog meer oefening nodig.

Astrid.
Ik vind 'm anders erg mooi!
Ziet er toch al strak uit. Hier een daar een klein putje maar dat zie je haast niet. Voor zover ik het kan zien, is hij ook heel mooi recht.
Goed gedaan!
ja er zitten inderdaad her en der putjes
ik had afgesmeerd met meringue boter crème, een nachtje in de koelkast gelaten en de volgende dag bekleed.. de boter crème was lekker hard, maar moet nog wat oefenen om hem helemaal glad te strijken voordat de fondant eroverheen gaat, en ik vind het lastig om de bovenste rand strak te krijgen, maar oefening baart kunst..dus we gaan gewoon door met bakken 
Mooi taartje,mooie roos!
Nu al! 
De tip om hem n nachtje in de koelkast te zetten werkte dus wel?
ik vind hem leuk en je roos erg mooi!!
Bedankt !! 
Ja de tip werkte prima.. kan je rustig de volgende ochtend de fondant erover doen
het afsmeren met de boter crème doe ik ook altijd in 3 keer, Crumbcoat dan koelkast, dan weer een laag en terug in de koelkast en daarna nog 1 keer een laag , dus dan is het ook wel fijn dat de taart de koelkast in kan en rustig de volgende ochtend verder haha.
wat een mooie taart en de kleur vind ik ook heel mooi, de roos vind ik zeker mooi geworden hoor
En ik blijf ook maar oefenen op het recht krijgen de ene keer gaat het bij mij beter dan de andere 
dankje baklataart 
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » blauw met een roos