1

Onderwerp: probleem met voetbaltaart

Goedenavond,

Hoop dat iemand kan helpen. Moet een voetbaltaart maken en dacht dat is niet zo een probleem. Op internet gekeken en sjabloon gevonden voor blanda schaal 20 cm. Uitgeprint en de vijf en zeshoek geplastificeerd. Van de week een proeftaart gemaakt maar de zeshoeken sluiten niet aan op de vijfhoek. Ik blijf spaties houden....wat doe ik nu fout. Alvast bedankt

2

Re: probleem met voetbaltaart

Foto toevoegen lukt me helaas nog niet...krijg een foutmelding

3

http://s27.postimg.org/qtmefhh9r/1424809508114.jpg

4

http://s10.postimg.org/44lvxu4x1/20150221_221526.jpg

5

Is bovenstaande jouw taart? Ik zie niks wat niet klopt  ;) .
Ik knip steeds nieuwe vlakken uit en smeer deze met crisco in. Ik denk dat je de vlakken toch nèt iets te groot/klein hebt geknipt. Ik heb ook wel eens dat het nèt niet past, maar duw de marsepein dan een beetje de goede richting uit zodat het toch aansluit ;)

6

Als je ze plat legt klopt het inderdaad niet. Over een bol heen wel. Leg deze vlakjes maar eens over de buitenkant van je blanda.
En inderdaad, fondant/marsepein is 'rekbaar'. Beetje rekken valt niet op.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

Dat heb ik boven gedaan...fondant beetje oprekken zodat t past....maar als je rechts onder kijkt zie je dat er echt een groot gat zit tussen de 2 witte vlakken...dat kan ik niet echt rekken zonder dat t lelijk word denk ik.....denk dat ik t inderdaad vlak voor vlak moet doen ....dacht dit word een makkie....dus niet

8

Mijn oefentaart is een blanda vorm van 20 cm....bovenaan lukte het nog wel met rekken maar beneden dan word de ruimte net iets te groot om te rekken...zie op de foto rechtsonder.....heb m eerst bekleedt met een dunne witte fondantlaag en daarop witte en zwarte vijf en zeshoeken

9

je komt niet uit omdat die blanda echt niet (half)rond is  :s  jouwe is veel platter, een half leeggelopen bal zeg maar ;)
ik ken het probleem, kom ook nooit uit :grr:
Heeft ook te maken met het vullen van de blanda én dat biscuit nu eenmaal makkelijk inzakt...
Sommige mensen vullen een blanda op met de repentechniek, dan blijftie beter rond  =)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Pfff...lekker dan...hahahahaha....nou ga kijken of ik m iets hoger kan krijgen bij de volgende en kijken hoe hij word als ik m goed vul. Bedankt voor t meedenken in ieder geval. Fijne avond!

11

Ik heb alleen de zwarte vlakken uitgesneden en de taart met witte fondant bekleed. Met 1 zwart vlak beginnen, de witte alsmaat eronder of er naast vasthouden en weer een zwarte opplakken. Als alles erop zit een stik randje maken op de zwarte vlakken en dan ook deze met elkaar verbinden via een stikrandje. Zag er super uit. Leek net echte voetbal.
Ik hoop dat mn verhaal duidelijk is....
kan het niet zijn dat je 2 verschillende maten hebt uitgeknipt? Bij mij klopte het precies.

12

Ik heb de foto nu wel vergroot en zie inderdaad dat de onderste ver uit elkaar liggen. Ik denk dat je stukken te klein geknipt zijn. Ik heb ook wel eens een kier, maar nooit zo groot dat ik deze niet meer weg kan werken  :O

13

Bedankt allemaal...heb t anders gedaan..zoals hierboven beschreven.eerst wit bekleden en alleen de zwarte vlakjes erop plakjen. Dit is m geworden. Hij is nog niet af want wil nog een sjaaltje met naam en leeftijd....maar na de stress van gisteren vind ik dat ie aardig gelukt is

14

http://s13.postimg.org/9eqjal903/IMG_20150225_WA0007.jpg

15

Ah, dat is een slimme manier! Ziet er erg goed uit zo. Ga ik onthouden!

16

Ik bak gewoon mijn biscuit in de Blanda, vul twee keer en smeer afmet botercreme, gebruik de uitstekers van Bien en alles past prima. Je moet alleen de bovenkant van de taart mooi rond maken, deze is beetje vlak van de bodem van de vorm en niet te dik afsmeren en bekleden omdat er nog een tweede laag fondant op komt, bij mij past alles prima en hoef niets op te rekken
http://s17.postimg.org/ocur48afv/image.jpg

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda