1

Onderwerp: Blanda vorm ( halve bol taart ) voor 8 personen.

Hallo,

Iemand vroeg me of ik een taartje kon maken voor ongeveer 8 personen, een halve bol taart.
Ik ben niet bekend met deze bakvormen en vroeg me af welke maat bakvorm ik hiervoor moet gebruiken? is dat een 20 cm blanda vorm?
en welke hoeveelheid mix hou ik hiervoor aan?
Alvast bedankt!

Astrid.

2

Re: Blanda vorm ( halve bol taart ) voor 8 personen.

Een blanda is een schaal van Ikea, in de maten 5cm, 12cm, 20cm en 28cm. Die van 20cm is voor meer dan 8 personen, zie http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door astap79 (22-02-2015 20:56)

hoi, bedankt!
de taart moet voor 6 tot 8 personen zijn, zou je me een andere vorm aanraden? schaal van kleiner formaat waar ik in kan bakken?ik wil haar niet een veel te grote taart moeten laten kopen, als de 20 cm voor 8 a 10 personen is of meer.
Ik lees over 16 cm boltaart voor 6 a 8 personen, maar waar kan ik deze maat vorm kopen?

astrid.

4

Een springvorm van 18cm of een bakpan van 17,5cm is voor ca. 8 stukjes?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Bedankt Marianne.

6

In DLT heb ik verschillende maten bolvormen gezien, maar weet niet voor hoeveel personen. Wat ik wel eens doe, is minder/meer mix gebruiken wanneer ik een bepaalde vorm niet heb. Ik reken 20 gr pp. Ik heb trouwens laatst besloten dat ik pas vanaf 10 personen ga bakken. Dit is bij mij de 17,5 cm.

7

hoi Esther68,

Ik heb deze vormen inderdaad ook gezien, maar jammer genoeg staat er niet bij vermeld voor hoeveel aantal personen. nu weet ik dat de 20 cm voor ongeveer 10 pers is, dus dan zal de wat kleine vorm wel voor 6 a 8 personen zijn.