Onderwerp: Taarten ontwerpen
Hallo,
Ik zou graag zelf taarten gaan ontwerpen weet alleen niet goed hoe en waarmee te beginnen? Kan ook voor geen meter tekenen dus dat helpt ook niet echt. Hebben jullie tips en ideeën voor mij?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Taarten ontwerpen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Ik zou graag zelf taarten gaan ontwerpen weet alleen niet goed hoe en waarmee te beginnen? Kan ook voor geen meter tekenen dus dat helpt ook niet echt. Hebben jullie tips en ideeën voor mij?
Om een ontwerp te kunnen maken moet je eerst zorgen voor een idee/ inspiratie
Het ontwerp kun je helemaal zelf tekenen, of je gebruikt een template en vult/ kleurt deze in.
Er zijn ook apps waar dit in kan, maar ik weet de naam daar niet meer van, heb ze zelf ook niet.
(En je moet er wel iets voor betalen dacht ik)
Sjabloon: http://www.deleukstetaarten.nl/tips-tru … rttekening
Die had ik ook al we gezien, maar daar moet je op tekenen en schetsen en dat kan ik niet.
ik denk niet dat er een programma bestaat waarbij je geheel naar eigen wens een taart kunt ontwerpen eigenlijk.
Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden aan bloemen, boetseersels, uitstekers, mallen etc.
Eens met cakebym:
Ik vind het persoonlijk ook zonde van mijn tijd om een taart héél precies te gaan tekenen.
Ik maak alleen ruwe schetsen.
Wil ik ergens een bloem, teken ik de meest simpele bloem zoals een kind zou doen,
ik weet zelf wel wat ik bedoel.
Helemaal inkleuren doe ik ook niet, gewoon een paar strepen en klaar.
Je zou eventueel op Google voorbeelden (van details ) kunnen zoeken en die natekenen,
of uitprinten als blad erbij ter verduidelijking,
of uitknippen en opplakken in de schets...
Volgens mij gaat het inderdaad niet om de kwaliteit van de tekening, maar om het omzetten van ideeën in je hoofd naar een bruikbaar taartontwerp. Wat moet op welke laag, welke kleuren ga ik gebruiken enz.
Voor hoeveel personen moet je taart worden? Wordt het een enkele of een stapel?
Start met een thema.
bv 'piraten'
Bedenk dingen die je wilt/kunt gebruiken
bv schatten, schateiland, houten been, haak, rood met wit gestippelde hoofddoek, inktvissen, gouden munten, stoppelbaarden, ooglapje, schatkaart, haaien, doodshoofden enz. (je kunt altijd google gebruiken op dit punt )
Maak dan een schets om het idee dat je ongetwijfeld ondertussen in je hoofd hebt zitten om te zetten naar een 'maakbare taart'. En voilà!
Ik vind tekenen dan weer wél heel leuk en bewaar ook nog (bijna) al mijn taartschetsen
Dit helpt al een beetje Schetsen kun je later altijd weer gebruiken voor nieuwe ontwerpen denk ik? Ben nu bezig met een idee in m'n hoofd om een klein bruidstaartje te maken voor iemand die in augustus gaat trouwen. Ze wil misschien wel bestellen. Dacht dan is het wel leuk een klein weggeeftaartje te maken als voorbeeld
Als je dan toch een taartje wilt weggeven, en zij misschien wilt bestellen...
maak er dan een proeverij(tje) van!
Ik moet trouwens eerlijkheidshalve zeggen dat ik pas 2 keer een schets gemaakt heb...
Ik krijg eigenlijk altijd een thema door en vervolgens de vrije hand. Maar ik 'taart' ook alleen maar voor bekenden eigenlijk.
Haha ja dat ook nog, maar heb totaal geen ervaring daarmee hoe zoiets te organiseren.
Dat scheelt idd, hoewel ik het voor mezelf ook altijd wel prettig vind om een idee even ruw op papier te zetten.
Vind het prettig het even 'echt' voor me te zien, maar dat is voor iedereen anders/ persoonlijk.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Taarten ontwerpen