1

Onderwerp: help, ideeën voor biscuit?

ik had gistermiddag een biscuit gebakken, vanavond zou ik daar een lekkere marsepeintaart van maken..

Helaas had ik gistermiddag een ongelukje in huis. Kat raakte verstrikt in een snoer en wurgde zichzelf bijna. Heb m kunnen bevrijden, maar ben daarbij 10 x gebeten in mijn hand.

Nu kan ik die taart dus niet  maken, rechterhand is zo goed als uitgeschakeld. Mn moeder wil er zelf een makkelijke taart van maken, op mijn aanwijzingen zodat we niks weggooien en zij toch een eigen verjaardagstaart heeft. Nou vind ik het lastig om zelf iets te improviseren. Hebben jullie tips waar ik ideeën kan vinden voor een mokka en/of slagroomtaart? Het moet een beetje simpel blijven, mijn moeder maakt zelf nooit taarten en ik kan weinig nu helaas..

2 Laatst bewerkt door Tigrasas (20-02-2015 12:39)

Re: help, ideeën voor biscuit?

Vullen met een laagje jam en een mix van mascarpone en slagroom, cirkel van marsepein bovenop de taart leggen en zijkant afwerken met slagroom met klopfix , en klaar ben je

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Oh, en beterschap natuurlijk!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

inderdaad een slagroom taart van maken  :)

en wat een verhaal zo van die kat zeg :s  :s

heel veel beterschap en een gezellige verjaardag met je moeder :thumb:

5

Welke verhouding macarpone slagroom gebruik je da
Klinkt nl wel heel lekker! En kan je daarmee ook toefjes boven op maken of kan ik dan beter gewone slagroom gebruiken?

Ik dacht ook wel an slagroom taart maar ben altijd  bang dat ie saai wordt.

BiZar verhaal met die kat hè? Hij heeft al een halve staart omdat ie ermee tussen de deur zat. mn andere kat heeft nooit wat geks. Hoop mn ab snel aan slaat. Best eng met al die bacteriën.

6 Laatst bewerkt door Marisje (20-02-2015 13:22)

jeetje, wat een verhaal...beterschap....het recept voor slagroom met mascarpone staat hier op de site bij de recepten. op zich stevig genoeg om toeven mee te spuiten denk ik...gewone slagroom lijkt me hier iets te slap voor.

hier is het recept.. http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … e-slagroom

Zo heb ik een slagroomtaart bekleed en iedereen vond het super

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1011246_596802450397231_947535794_n.jpg?oh=593c91835cb3878e4efb33b852131a10&oe=558DB554

8

Dragonfly777 schreef:

Zo heb ik een slagroomtaart bekleed en iedereen vond het super

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1011246_596802450397231_947535794_n.jpg?oh=593c91835cb3878e4efb33b852131a10&oe=558DB554

oh die ziet er wel heel erg lekker uit :9  :9

9

Ziet r leuk en lekker uit! Uiteindelijk had ik gister teveel pijn dus mn moeder heeft voor t eerst in jaren een taart gekocht. Toch heeft dit me een heel leuk idee opgeleverd. Binnenkort ga ik deze op tafel ga zetten!