1

Onderwerp: Pepernoten marshmallow chocomeltaartje

Aangezien ik nog pepernotenmix had staan en de datum verstrijkt in maart moest ik er iets mee doen behalve pepernoten maken want dat vond ik niet leuk :)
Ik heb een bodem gemaakt van de pepernotenmix en daar op een vulling gedaan die ik op internet gevonden had.
Het is een vulling van chocomel met marshmellows en slagroom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IUULQYP7-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVL6PD4N-D.jpg

2

Re: Pepernoten marshmallow chocomeltaartje

Jummmm

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

:9  :9  :9  :9  :9  :thumb:

4

wat een superlekkere creatie weer....

5

Ooooowwwwhh, ziet er weer super lekker uit...
wil je het misschien weer delen?

Sandy1 schreef:

Ooooowwwwhh, ziet er weer super lekker uit...
wil je het misschien weer delen?

Natuurlijk Sandy

Pepernotentaart

Wat heb je nodig:

- 400 gram pepernoten/kruidnoten
- 120 gram gesmolten boter
- 200 ml melk
- 250 gram witte marshmallows
- 1 el cacao
- 600 ml slagroom
- 1 el suiker
- Chocolade pepernoten

Voor deze taart heb ik een 24 cm quiche vorm gebruikt met een losse bodem. Een losse bodem is ideaal bij dit soort taarten, het lossen van de taartschelp gaat super makkelijk!

Verwarm de oven voor op 170 graden Celsius en verkruimel de pepernoten de keukenmachine. Voeg de gesmolten boter bij de kruimels tot het een donkere massa wordt en wat aan elkaar blijft plakken.
Vet de bakvorm in en stamp de pepernootkruimels met boter aan tot een bodem en opstaande rand.
Gebruik je liever een springvorm? Houdt dan een rand aan van zo’n 3 centimeter. Bak dit 8 minuten in de oven zodat de bodem wat droogt.
Maak in een hoge pan, van de melk en de lepel cacao een chocoladedrank en voeg ook de marshmallows toe.
Verwarm dit op een laag vuur tot het een egaal mengsel.
Blijf goed roeren want de marshmallows puffen behoorlijk op bij het smelten en het duurt even voor alles gesmolten is.
Laat dit ruim een uur afkoelen. Schrik niet, het lijkt alsof het mengsel niet samengevoegd blijft, maar dit hoort.
Roer voor je het straks aan de slagroom toevoegt nog even goed door tot het weer een egaal mengsel is.
Klop ondertussen 300 ml slagroom zonder suiker tot stevige pieken en meng dit met het marshmallow en chocolademelk mengsel.
Vul de vorm tot aan de rand en laat dit ongeveer een half uurtje koelen in de koelkast.
Klop ondertussen de overige slagroom met 1 eetlepel suiker en wanneer dit stijf is spatel je het over de taart.
Versier zoals je zelf wilt.
Ik heb er chocolade en speculaas overheen gestrooid.

Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie leuke reactie :)

8

Ooooooo wat ziet dat er lekker uit  :D

debby111 schreef:

Ooooooo wat ziet dat er lekker uit  :D

En dat is het ook vooral als hij een nachtje heeft gestaan dan is hij lekker stevig.
Ik ben wel op dieet maar heb hiervan een heel klein inimini stukje geroefd :)