1

Onderwerp: creatief probleempje

hoi allemaal,

ik zit met een creatief probleempje.
ik mag een taart maken voor een babyborrel voor 20 personen
enige vraag is de naam erin verwerken en werken met verdiepen
ik stelde dan voor om rond het geboortekaartje te werken.
het probleem is als volgt: het geboortekaartje heeft een donkerbruine achtergrond en op de voorgrond staan allemaal vrolijke olifantjes in verschillende kleuren ( beetje lapjeseffect)
die olifantjes in de taart verwerken is totaal geen probleem, maar ik zit wat met de achtergrond. is de taart nog 'geschikt' voor een babyborrel als ik werk met een hele donkere achtergrond of kan ik het kaartje op een andere manier verwerken, of?!?

alvast bedankt.
lieve groetjes
http://s10.postimg.org/9dptqjjvp/11004284_10204364883814448_379490240_n.jpg

2

Re: creatief probleempje

Ik zou de achtergrond maken zoals het kaartje is, , gebruik chocoladefondant, dan hoef je niet zoveel kleurstof er bij te doen om het donkerbruin te krijgen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Ik denk dat ik de lichtblauwe kleur (van het hart) als basis zou gebruiken en dan iets met het kaartje rondom of (een gedeelte) op de taart.

Ik zou het ook zo laten, choc fondant is idd handig als je dat hebt,anders kan je met kleurstof kleuren en het evt iets lichter bruin laten.
Maar blijkbaar zijn de ouders van Flore gek op deze kleuren en zullen ze dat ook op jouw taart mooi vinden!
Suc6, ben benieuwd hoe hij wordt!
:thumb:

5

Ik zou ook gewoon de donkerbruine kleur gebruiken als basis. Je kan de kleur breken door gebruik te maken van de gekleurde hartjes en rondjes zoals op de kaart. Daarnaast zou ik ook het grote hartje gebruiken als naamplaatje net als op de kaart en een olifantje uitkiezen om deze 3d te boetseren als topper (als dit binnen de prijs valt) anders als puzzelplaatjes.
De ouders vinden namelijk de kaart voor bij de baby passen anders hadden ze deze niet uitgekozen. Dus je zit echt wel goed als je je taart ook als de kaart maakt.
Ik hoop dat het je wat helpt. Ben benieuwd hoe je hem uiteindelijk maakt en hoop hem terug te zien in de taartenparade!

Cup'n'Cakes The way to celebrate! Website: www.cupncakes.net Facebook: www.facebook.com/cupncakes

6 Laatst bewerkt door Esther68 (19-02-2015 15:42)

Tante Fondante schreef:

Ik zou het ook zo laten, choc fondant is idd handig als je dat hebt,anders kan je met kleurstof kleuren en het evt iets lichter bruin laten.
Maar blijkbaar zijn de ouders van Flore gek op deze kleuren en zullen ze dat ook op jouw taart mooi vinden!
Suc6, ben benieuwd hoe hij wordt!
:thumb:

Ja, da's ook weer zo  ;) . Mijn kleuren zijn het niet, vandaar dat ik begon over het lichtblauw  ;)

7 Laatst bewerkt door LaLuub (19-02-2015 14:15)

Ben het met voorgaande reacties eens dat de ouders deze kleuren blijkbaar helemaal geweldig vinden. Dus fout kan het nooit zijn, wat je ook doet  :lol:
Echter, persoonlijk vind ik een kaartje in donkere of juist knallende kleuren toch wel wat anders dan een hele taart in deze kleuren. Zo heb ik zelf eens een oranje geboortekaartje nagemaakt, maar kon me weinig voorstellen bij een hele oranje babytaart. Ik heb het toen zelf zo opgelost: de kaart bovenop de taart terug laten komen. Zijkant kun je dan lichter/rustiger houden. Zo hou je toch je eigen stijl vast, maar ook die vd ouders.
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=225799

Of inderdaad wat Esther voorstelt: juist het kaartje rondom, en de bovenkant rustiger (combinatie met het lichtblauwe).

Of de hele taart in het lichtblauw met de gepuzzelde olifantjes rondom en dan bovenop een donkerbruine cirkel (i.g.v. ronde taart  ;)  ), met daarop staande het hart met de naam en evt zo'n geboetseerd olifantje.

Oftewel: maak er iets van wat je zelf ook mooi vindt. Je hoeft een kaartje niet 100% exact te kopiëren op een taart. Je eigen twist eraan geven mag!!  :y  Succes!! :)

8

Ik denk dat als je een donkerbruine achtergrond gebruikt, de olifantjes er echt af knallen. Bij lichtblauw vallen ze wat meer weg.
Je kunt fondant ook prima kleuren met cacaopoeder. Dat smaakt ook nog eens lekker. En je kunt het ook iets minder donker doen hè ;)

ik zou de olifantjes achter elkaar aan laten lopen, de taart rond. En dan bijna net zo hoog maken als de taart zelf, dan vul je een heel deel van de achtergrond op. De 'gaten' kun je nog opvullen met hartjes en bloemetjes.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

9

heel erg bedankt voor de vele reacties, waar ik dus schrik voor had, hoeft helemaal niet. ik ben zelf nu al zooo benieuwd naar het resultaat maar ik ga dan toch voor de bruine achtergrond en het hartje wordt er sowieso in verwerkt met de naam! bedankt voor de tips allemaal!

10

Je zou ook hem heel strak met chocolade ganache kunnen afsmeren en dan van dondant de olifantjes er op

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

11

Wel een foto posten als hij klaar is! Ben ook benieuwd nu:)

www.facebook.com/cakebym

12

dit was het resultaat! ze waren zo blij met de taart dat ze hem niet wilden aansnijden :)  :o  :thumb:
http://s8.postimg.org/brxybn8wh/025_taartjes_10.jpg

13

Mooi gedaan! Past helemaal bij 't kaartje :thumb:

www.facebook.com/cakebym

14

Super leuk!  Zet je hem ook bij de stapeltaarten?  ;)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!