1 Laatst bewerkt door astap79 (18-02-2015 22:34)

Onderwerp: welke botercreme icm een koelkast vulling

Hallo,

Ik probeer zoveel mogelijk te leren, en nu heb ik dus weer een vraagje :)
Ik had pas een taart gemaakt met als vulling Zwisterse room en een laagje Meringue botercreme.. nu bleek dat de vulling van meringue botercreme even buiten de koelkast op temperatuur moet komen zodat hij niet te hard is als die gegeten word, maar de Zwitserse room moet dus eigenlijk in de koelkast blijven.. hmmm daar had ik niet aan gedacht, hij was voor mijn zus en die heeft hem een uurtje van tevoren uit koelkast gehaald en bleef erg koud van binnen, is dus ook goed gegaan, de botercreme was zelfs nog ietsje te hard.

Maar mijn vraag is nu dus eigenlijk welke botercreme gebruik je nu dan eigenlijk als vulling in combinatie met een vulling die in de koelkast moet? en laat je een taart met koelkast vulling helemaal niet buiten de koelkast staan? omdat ik lees dat de meeste taarten wel een uurtje van tevoren uit de koelkast gehaald worden.
Ik zou natuurlijk die van Funcake mix kunnen gebruiken, of een andere ..? ik vind juist de meringue botercreme wel lekker.

groetjes en bedankt.

2

Re: welke botercreme icm een koelkast vulling

Als ik botercreme als vulling gebruik, gebruik ik altijd die van een mix

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

ja die vind ik ook nog wel lekker ja.
en als ik meringue zou gebruiken als vulling dan liever een vulling erbij die buiten de koelkast kan misschien.

4

Nee hoor, ik vind dat dat prima kan

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Bedankt!

6

Als ik een taart maak met een vulling die in de koelkast bewaard moet,
combineer ik dit niet met edn botercremevulling.
idd omdat een botercremevulling net uit de koelkast vrij hard is en daardoor, naar mijn smaak, niet zo lekker.

Ik combineer dus slagroom/ banketbakkersroom/ fruit/ confifuur vullingen (in de koelkast)

Of

Botercreme (mét smaakje) / fruit/ confituur vullingen (buiten de koelkast)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Hoi Siena,

Bedankt voor jou reactie!
Ik denk dat iedereen het weer anders doet, maar dit zou natuurlijk wel lekkerder zijn, je hebt dan de koelkast vulling lekker koel en fris, en de botercreme zou dan hard zijn, of de botercreme goed en de koelkast vullingen misschien weer te warm :) haha lastig .
Ik ga er volgende keren met taarten maken wat beter op letten en kijken wat er allemaal te combineren valt.

Groetjes en bedankt!