1

Onderwerp: color spray: Wilton vs Pme. Ervaringen gevraagd!

Ik ben al een poosje naat het kijken naar color sprays.
Ik kom voornamelijk van Wilton en Pme tegen, heeft iemand hier ervaring mee?
hoe vond je het gebruik, dekt het goed, zit er veel in???

De prijs scheelt nogal, Wilton(inhoud mij onbekend) kost 5,- en Pme 10,- (100ml)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

2

Re: color spray: Wilton vs Pme. Ervaringen gevraagd!

Ik heb pme pearl en gold. Gebruik de pearl altijd als ik een taart klaar heb vind het wel mooi als je teveel doet wordt het zilver. De gold nog nooit gebruikt. Pearl gebruik ik sinds november

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

3

ik kan er helaas niet mee overweg , gaat niet gelijk matig bij mij =(  =(

4 Laatst bewerkt door Tigrasas (16-02-2015 16:15)

ik gebruik het niet veel maar als ik het gebruik dan van PME, vind de kleuren mooier en is ook minder plakkerig op de taart/decoratie. de glansspray vind ik echt super

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Baklataart schreef:

ik kan er helaas niet mee overweg , gaat niet gelijk matig bij mij =(  =(

Baklataart, heb je de (ook van PME) Spray Gun al eens geprobeerd? Ideaal om te zorgen dat overal gelijkmatig wordt gesprayd...... (ik ben daar normaliter ook niet zo'n ster in ;-) ).

6

het prijsverschil tusen beide merken zit hem in de inhoud

groetjes Hanneke

7 Laatst bewerkt door axhanneke (17-02-2015 11:23)

oeps  2x

groetjes Hanneke

8

Ik gebruik voornamelijk PME pearl spray. Je moet wel van ver spuiten om een gelijkmatige verdeling te krijgen. Je krijgt een hele mooie gloed of glinstering over je taart of cupcakes. Dus die is zeker een aanrader. De gold en silver van PME gebruik ik tegenwoordig bijna niet meer. Ik vind dat de goud kleur van PME te veel geel lijkt. De wilton geeft kwa goud naar mijn mening een beter effect. Hetzelfde is voor zilver. Dit is teveel mat grijs. Als ik echt de mooie goudglans wil hebben op kleinere details gebruik ik liever de edible glitter gemengd met alcohol. Dus voor het prijsverschil zou ik met goud en silver spray voor wilton gaan.
De dekking hangt ook af van wat voor effect je wil. Ik kleur soms mijn fondant al lichtgeel of lichtgrijs als ik een hardere zilvere kleur wil of goud.

Cup'n'Cakes The way to celebrate! Website: www.cupncakes.net Facebook: www.facebook.com/cupncakes

9

Dank jullie wel!

heb je voor de wilton ook een aparte spray gun nodig om mooi gelijkmatig te kunnen spuiten?

en wat is de inhoud dan van die wilton spray?

10

In de Wilton bussen zit 42 gram, in de PME Lustre Spray zit 100ml. Zo staat het ook bij beide producten vermeld, met andere woorden dat ik niet weet hoeveel gram er (ongeveer, want de bus weeg je mee) in de PME Lustre Spray zit. Als je wil kan ik dat morgen even nakijken als ik weer bij mijn producten ben.

11

Hoi Annick,

als je dat wilt doen, mag dat natuurlijk ;)

Als ik het zo lees zal er ongeveer de helft minder in zitten, maar ben nu ook wel nieuwsgierig geworden  =D

12

Siena, ik heb alleen de PME Lustre Spray. Zodra ik er morgenochtend ben zal ik het even wegen, geen probleem.

13

Siena schreef:

Hoi Annick,

als je dat wilt doen, mag dat natuurlijk ;)

Als ik het zo lees zal er ongeveer de helft minder in zitten, maar ben nu ook wel nieuwsgierig geworden  =D

Een bus PME Lustre Spray weegt (met volle inhoud ;) ) 92 gram.

14

Ha, dank je wel Annick!

dan zit in de wilton dus idd ongeveer de helft minder in, vandaar ook ongeveer de helf goedkoper.
Inhoud-prijs is dus nagenoeg gelijk.

Geeft de Wilton ook een mooi resultaat zonder speciale extra aan te schaffen spray gun?