1

Onderwerp: fondant koekjes en invriezen stapeltaart

Hallo taartenbaksters,

Ik heb twee vraagjes. Ik wil graag koekjes maken, bekleden met fondant  (met letterstempel) en per stuk in folie inpakken als bedankjes. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder dat het koekje zacht word? Kan ik ze ruim van te voren al inpakken? En waarmee 'plak' ik het fondant?

Daarnaast ga ik een stapeltaart maken, vullen met slagroom (klopfix) en banketbakkersroom en bekleden met fondant. Kan ik dit zo invriezen? En waar moet ik op letten bij het invriezen, tips? Oh en los hiervan vroeg ik me af of ik ook kloppudding zou kunnen gebruiken als vulling?

Groetjes, tetouania

2 Laatst bewerkt door Tigrasas (16-02-2015 16:19)

Re: fondant koekjes en invriezen stapeltaart

ik heb dit met de koekjes keertje getest en afgesloten in een goed zakje waren ze na een half jaar nog prima....ik heb ze niet opgegeten maar geproefd, was meer het idee want er was niets mis mee. Plakken doe ik altijd met piping gel.

wat betreft het invriezen kan ik je niet helpen, ik doe dit in principe niet, heb het een keer gedaan maar was taart met vulling zonder melkproducten er in, dat ging prima en was in ovelreg met de papa en mama to be

Kloppudding vind ik echt vreselijk vies en zou ik nooit als vulling gebruiken, lijkt mij ook wat slap eerlijk gezegd

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Thnx voor je antwoord. Stel dat ik ze nu maak en elk koekje inpak met folie en dichtmaak met een lintje, blijft het dan goed tot volgende week? Dat ze niet zacht worden?

4

Als je ze volgende week nodig hebt zou ik ze zelf niet invriezen, gewoon goed afgekoeld inpakken en koel bewaren, succes!

Klein gebak, taart en catering. Met liefde en passie voor u gemaakt