1

Onderwerp: planningsvraag

Ik mag voor zondag een mooie stapeltaart+mepper maken. De taarten worden gevuld met o.a. hazelnoot mousse. Dit is op slagroombasis.
Helaas heb ik de zaterdag weinig tijd. De vraag is wat zouden jullie doen?
Taarten vrijdagmiddag vullen en bekleden, zaterdagavond afmaken. Taarten worden zondagochtend opgehaald.

Of eerder deze week vullen en bekleden, invriezen en zaterdag ontdooien en afmaken? ??

Hoor het graag.

Groetjes Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: planningsvraag

In verband met de slagroom zou ik de taart op zaterdag maken, als ik hier geen tijd voor had gehad had ik de opdracht niet aangenomen. Ik vries nooit ongevraagd gebak in en met melkproducten neem ik geen enkel risico

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Iets met room vul ik niet eerder dan een dag van tevoren. Al kan bbr net iets meer hebben dan slagroom, vind ik. Invriezen zou ik ook alleen in overleg doen.
Sinds kort heb ik besloten dat ik geen slagroomvulling meer doe. De laatste keer had ik er geen goed gevoel over. Ik ben nl geen ster in slagroom kloppen, jammer genoeg.

4 Laatst bewerkt door lang delftje (15-02-2015 12:28)

Je kan er voor kiezen om de slagroom te binden met gelatine.
Je kan dan de taart vrijdag maken en je hebt dan geen last dat de slagroom vocht loslaat en /of slap wordt.

Als je zondigt zondig dan lekker

5

Je kan dan de taart vrijdag maken en je hebt dan geen last dat de slagroom vocht loslaat en /of slap wordt.

Maar je hebt dan toch nog steeds te maken met de bederfelijkheid van slagroom?

Ik zou zorgen dat ik alles vrijdag gemaakt heb, decoraties, biscuit, fondant gekleurd, letters, botercreme etc.
Dan hoef je zaterdag alleen maar te vullen, af te smeren en bekleden. Als alles klaar is zit het er zo op.
Ik zou echt niet eerder dan zaterdag vullen met slagroom.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

6

Het is inmiddels opgelost.
Dank voor het meedenken.

Groetjes Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.