1

Onderwerp: taart donderdag avond maken voor zaterdag??

Hallo,

Ik doe normaal altijd een dag van tevoren mijn taarten vullen, bekleden en decoreren.. maar nu heb ik het nogal druk en veel decoraties om op de taart te plakken en vroeg ik me dus af of het ook mogelijk is om op donderdag avond de taart te vullen, afsmeren en bekleden zodat ik op vrijdag alleen nog maar hoeft te decoreren? de taart is voor zaterdagmiddag.
Ik ga de taart vullen met Botercreme maar ook met chocolade mousse of opgeklopte ganache.

Ik weet dat er slagroom in gaat en dat er dan vaak gezegd wordt om hem dan echt de dag van tevoren te maken maar is het echt beter om dit dan dus niet op donderdag avond te doen?

Ik ken iemand en die doet heel vaak slagroom in haar taarten en werkt altijd zo: op dag 1 taart bakken, dag 2 vullen en afsmeren ( dus slagroom vulling ) en dag 3 decoreren.. dan de volgende dag naar klant en ze zegt dit blijft altijd goed.

Ik hoor graag jullie mening, want ik raak dan toch aan de twijfel, ik heb de taart zelf het liefst ook zo vers mogelijk.

groetjes Astrid.

2

Re: taart donderdag avond maken voor zaterdag??

Botercreme vul ik ook wel eens op de avond 2 dagen voordat de taart gegeten wordt, maar mousse zou ik niet aandurven, eerlijk gezegd.

3

nee, ik zou dat ook zeker niet doen nee, als er melkproducten in zitten doe ik altijd alles op een en dezelfde dag

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Hartstikke bedankt,
ik dacht het eerlijk gezegd al wel, dus het beste is het om op vrijdag de taart te vullen, afsmeren, bekleden en decoreren..zodat hij zaterdag ochtend weg kan, vrijdag avond maar even lang doorwerken dan haha.

groetjes en bedankt!

5 Laatst bewerkt door annick67 (12-02-2015 10:12)

Bij ganache is de slagroom over het kookpunt geweest en dús (lang) niet meer zo bederfelijk....... ;)

Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel ervaringen. Luister vooral naar je eigen gevoel en gezonde verstand. Ik denk dat je dan een heel eind komt. Succes!

6

hoi annick67,

je hebt gelijk..iedereen heeft er natuurlijk een andere mening over en ervaringen.
Slagroom is gewoon snel bederfelijk..maar zijn er zat die ook na 3 dgn nog stukje slagroomtaart eten bijv. :)

:thumb:  bedankt!

7

hoi,

Als ik nu dus de Chocolade ganache maak, en deze vrijdag in de taart wil doen moet ik deze dan donderdag avond maken, en dan vrijdag ochtend opkloppen? dan zit er dus ook slagroom in verwerkt en dus ook op donderdag gemaakt.
de ganache moet natuurlijk een tijd afkoelen en het liefst een nacht las ik..?

8

annick67 schreef:

Bij ganache is de slagroom over het kookpunt geweest en dús (lang) niet meer zo bederfelijk....... ;)

Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel ervaringen. Luister vooral naar je eigen gevoel en gezonde verstand. Ik denk dat je dan een heel eind komt. Succes!

Ganache zou nog wel kunnen idd, maar ik zou het vanwege de mousse niet aandurven  ;)

9

ook als ik deze ganache opklop? dan is het een soort mousse?

10

astap79 schreef:

ook als ik deze ganache opklop? dan is het een soort mousse?

mja dan wordt het een chocoladecrème, eigenlijk is het natuurlijk gewoon slagroom met chocolade dus je krijgt een soort slagroomconsistentie maar iets "zwaarder" door de chocolade.
het is dus geen moussse, zo luchtig wordt hij niet, maar het is wel lekker!

11

hoi ,

Ik heb de chocolade ganache gemaakt en deze was idd wel erg lekker, ik schrok wel even toen hij van heel luchtig al heel snel stijf werd..maar dat zal zo horen.
uiteindelijk heb ik de taart gewoon vrijdag avond gemaakt en zaterdag ochtend nog gedecoreerd.