1

Onderwerp: Bestellingen

Hoe zijn jullie aan bestellingen gekomen, ik kan echt maar 1 keer in de maand een taart maken en wil veel vaker. Ik kan het wel goed, ben alleen verlegen om dat te vertellen. Iemand ideeën hoe ik aan klanten kom :)
Groetjes een blije bakster

2

Re: Bestellingen

Via Facebook foto's laten zien. Gewoon wekelijks iets (ook je oude taarten uploaden).
Verder bied ik vaak aan voor een feestje ofzo een taartje te bakken. Dan kunnen mensen je werk zien en proeven.

Bij mij is er inmiddels nauwelijks nog tijd voor promotie, want mijn agenda loopt rap vol.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

3 Laatst bewerkt door Tigrasas (11-02-2015 14:30)

Ik ben nu drie jaar bezig en bak eigenlijk nog steeds alleen maar voornamelijk voor vrienden, bekenden en familie......
Foto's zijn inderdaad het wondermiddel

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

mond op mond reclame!

Groetjes Kirsten

Ik ben al een hele tijd voor bekenden taarten aan het maken, maar het echt maar 1 taart in de maand..

6

bakmijntaart schreef:

mond op mond reclame!

Eeehhhmmmm ik hoop dat je bedoelt mond TOT mond reclame.....

Beademing doe je (indien nodig) mond op mond..... reclame maken etc. niet..... ;)

7

annick67 schreef:
bakmijntaart schreef:

mond op mond reclame!

Beademing doe je (indien nodig) mond op mond..... reclame maken etc. niet..... ;)

Deze fout wordt heel vaak gemaakt.

8

karla59 schreef:
annick67 schreef:
bakmijntaart schreef:

mond op mond reclame!

Ik weet het, helaas wel.......... het blijft een fout, hoe vaak hij ook wordt gemaakt.

9

Ik gaf in het begin vaak een klein taartje aan familie of vrienden voor hun verjaardag. Kunnen ze gelijk proeven en alle andere vrienden en familie zien dan ook het taartje.

Groetjes Sanne

10

annick67 schreef:
karla59 schreef:
annick67 schreef:

Ik weet het, helaas wel.......... het blijft een fout, hoe vaak hij ook wordt gemaakt.

Tja nooit geweten

Groetjes Kirsten

11

De eerste maanden, nadat bekend was geworden dat ik dit soort taarten maakte, had ik ook niet zoveel opdrachten. Pas na een jaar of twee ging begon dit. Nu, na bijna 6 jaar, heb ik bijna wekelijks 1 (+) taart en moet ik soms 'nee' zeggen. Weet niet waar je woont, maar ik woon in een dorp met 25.000 inwoners, en ken maar 2 hobbybaksters, waarvan er 1 niet op bestelling bakt.

Inderdaad een facebook pagina openen helpt. Ik ben nu een jaar bezig en het begint nu een beetje te lopen. Ook via mond tot mond  ;-)  reclame en ik heb bij vista print kaartjes laten drukken. Ik doe er altijd twee bij als ik een taart aflever. Ik heb toch opdrachten  gekregen van onbekende mensen die op een verjaardag een stukje taart aten en het kaartje hadden meegenomen.

13

vonniescakeshop schreef:

Inderdaad een facebook pagina openen helpt. Ik ben nu een jaar bezig en het begint nu een beetje te lopen. Ook via mond tot mond  ;-)  reclame en ik heb bij vista print kaartjes laten drukken. Ik doe er altijd twee bij als ik een taart aflever. Ik heb toch opdrachten  gekregen van onbekende mensen die op een verjaardag een stukje taart aten en het kaartje hadden meegenomen.

Ik heb ook wel eens aan kaartjes gedacht nadat er om gevraagd werd. Ik heb het niet gedaan omdat ik geen bedrijf ben. Geef ook geen workshops enz (is trouwens ook al om gevraagd  ;) ). Als je geen bedrijf bent zou ik wel uitkijken met reclame maken, eerlijk gezegd. Belastingdienst slaapt nooit..... ;)

Hoi esther, ik weet dat je voorzichtig  moet zijn met reclame. Ik heb een paar maanden  geleden een mail verstuurd naar de belastingdienst omdat ik heel graag  een officieel bedrijfje wil starten. Omdat er nog te weinig omzet wordt gemaakt hebben zij doorgegeven dat ik niet hoef in te schrijven bij Kvk maar dat ik inkomsten kan opgeven bij mijn inkomsten belasting. Ik hou al wel een kleine administratie bij, uitgave en opdrachten  zodat ik dat kan overleggen als de belastingdienst  daar om vraagt.

15

Ik houd het ook bij. Je weet inderdaad nooit  ;) . Nadeel vind ik wel dat de bonnen die niet op naam staan niet meetellen voor de belastingdienst. En omdat ik geen pasje heb en mijn boter, poedersuiker, eieren, soms slagroom en ook wel eens naar Pipoos ga voor taartingredienten kun je deze dus ook niet meetellen bij je uitgaven. Meestal koop ik online dus dan krijg je wel een bon op naam. Er schijnt ook nog wel eens verschil te zitten tussen de belastingkantoren. De een zegt dit, de ander zegt dat. Hoezo verwarrend ;) . Ik heb me er ook eens in verdiept en veel gelezen hier op het forum, maar door de verschillende antwoorden werd het bos alleen maar groter....
Edit: Sorry Chloe voor het vervuilen van jouw topic  :O