1

Onderwerp: Be my valentine?

In het valentijn thema heb ik afgelopen weekend koekjes gebakken. Het versieren met royal icing viel me niet tegen, maar het is wel een stuk moeilijker dan het lijkt! Maar niet ontevreden voor een eerste keer :)

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10980765_1029396190407528_8005851461858865593_n.jpg?oh=0321a6aa5b04568cdd36e50225dc61d2&oe=555CD598

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Be my valentine?

Die zijn zeker mooi geworden!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

wauw, leuk hoor en erg mooi!

4

Wauw, die zien er perfect uit zeg. Ik zou er maar trots op zijn en dat voor de eerste keer. Zelf vul ik altijd meteen de koekjes in na het omlijnen. Dan zie je geen verschil tussen de lijn en vulling. Maar het risico blijft wel dat je lijn instort en dat de icing van het koekje afloopt. Kijk vooral wat jij mooi vindt en fijn werken.

Tieneke

5

Wauw, wat heb je dat mooi gedaan en wat knap voor de eerste keer, super mooi :thumb:

6

Tante Tien schreef:

Wauw, die zien er perfect uit zeg. Ik zou er maar trots op zijn en dat voor de eerste keer. Zelf vul ik altijd meteen de koekjes in na het omlijnen. Dan zie je geen verschil tussen de lijn en vulling. Maar het risico blijft wel dat je lijn instort en dat de icing van het koekje afloopt. Kijk vooral wat jij mooi vindt en fijn werken.

Tieneke

Bedankt voor de tip! Ik heb nu eerst alle koekjes omlijnd en daarna weer met de eerste begonnen met flooden. Zou het ook kunnen dat ik wat te weinig icing heb gebruikt? Was namelijk bang dat hij zou overstromen haha!  :lol:  Heb nu een tutorial gebruikt van flour box bakery en daar deed ze het zo.. Maar iedereen heeft er natuurlijk weer zijn eigen handigheidjes voor. Vond het wel echt suuuuperleuk om te doen en ook alles in een middagje klaar! Dat is ook wel weer een voordeel t.o.v. een taart haha!

7

Ik omlijn en vul vaak met een spuitmondje 2, maar dat heb jij ook gedaan zo te zien. Als je de lijn niet laat drogen, stroomt hij wel sneller over hoor. Je zou ook kunnen omlijnen met 3 en vullen met 2 voor de zekerheid. Gewoon proberen maar.

Tieneke

8

Oh wat leuk!!

.. Want taart kan altijd!!

9

Wauw geweldig!
Ik probeerde het gisteravond ook even, helaas mislukt.
Gebruik je royal icing uit een zakje?

10 Laatst bewerkt door Manon92 (15-02-2015 14:58)

Serenity schreef:

Wauw geweldig!
Ik probeerde het gisteravond ook even, helaas mislukt.
Gebruik je royal icing uit een zakje?

Royal Icing uit een zakje ken ik niet. Ik maak het zelf van eiwitpoeder, water, poedersuiker en smaakstof (vanille, amandel, etc). Dan kun je zelf de dikte aanpassen door meer water toe te voegen of meer poedersuiker :)

11

Tante Tien schreef:

Ik omlijn en vul vaak met een spuitmondje 2, maar dat heb jij ook gedaan zo te zien. Als je de lijn niet laat drogen, stroomt hij wel sneller over hoor. Je zou ook kunnen omlijnen met 3 en vullen met 2 voor de zekerheid. Gewoon proberen maar.

Tieneke

Ik heb ook spuitmondje 2 gebruikt voor het omlijnen. Misschien wat meer de vloeibare icing 'over' de lijn trekken. Ik ga het in ieder geval gewoon proberen. Kwam bij de Xenos een pakket tegen met een soort afsluitbare garneerflesjes met spuitmondjes en alles, dat leek me wel makkelijk voor het flooden. Ze waren nu met 75% korting maar 1,25! Afgelopen keer heb ik het met een spuitzak gedaan, maar dat wordt best wel snel een geklieder.

12

Wat een leukerds!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

13

wat mooi

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !