1

Onderwerp: Cupe cake baking cups "rimpelen"?

Hallo allemaal,

Misschien een rare vraag...., maar als ik cupe cakes maak en doe het beslag in de papieren baking cups, dan gaan ze altijd "rimpelen" zeg maar..(het papiertje)
Ik heb bijna nooit een cupe cake die zonder dat er op sommige plekken het papier dubbel zit..
Wat kan ik eraan doen en/of wat doe ik verkeerd???

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, maar weet ff niet hoe ik het anders moet uitleggen hihihihi...

Groetjes

Groetjes Lorraine

2 Laatst bewerkt door Esther68 (06-02-2015 09:22)

Re: Cupe cake baking cups "rimpelen"?

Je zet je papiertjes wel in een cupcake blik, neem ik aan?  ;) . Ik denk dat je papiertjes net iets te groot zijn.

3

Ja, zet ze wel in een cupcake blik  ;)
Oh, zou dat het kunnen zijn?
Ga kijken of ik wat "kleinere" kan vinden, want ik dacht dat dit een "normale" maat was..hihihihi..

Bedankt..

Groetjes Lorraine

4

Niet alle papiertjes zijn even groot. De HoM zijn groter dan de andere, vind ik. Ik heb een Patisse bakblik en daar passen eigenlijk alle (grote) papiertjes in, maar soms heb ik het ook. Het onderste papiertje van de stapel, zeg maar, staat meestal wat ruimer dan de bovenste. Wat ik dan wel eens doe, is het bakblik met papiertjes heel even in de warme oven zetten. De papiertjes passen dan beter  :Y

5

oh, dat heb ik ook regelmatig , echt vervelend is dat :s  :s

6

Gewoon tien minuten in de bakvorm in de oven zetten, probleem opgelost

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Ik zet ze geen 10 maar slechts 1 minuut in de bakvorm in een warme oven (is meer dan genoeg). Je zult zien dat de papiertjes dan heel mooi in de bakvorm 'zakken/passen'.

8

Thanxxxx
dat ga ik zeker proberen....;)

Groetjes Lorraine

9

Ik doe ook zeker geen 10 minuten. Ik hou het niet bij, maar zal ook zo rond de minuut te zijn.

10

Nooit geweten ga het de volgende keer gelijk doen, dank je :thumb: