1

Onderwerp: Mellow zoenen

Omdat er een recept was gedeelt van deze topping wilde ik ze och eens proberen.
Ik heb wel de negerzoenen eens gemaakt en dan op een stroopwafeltje omdat ik die koekjes eronder niet lekker vind maar deze topping zou meer als een mellowcakeje topping zijn dus wat stugger en niet zo zacht als de negerzoen.
Het klopt inderdaad en ik heb een ienimini stukje geprobeerd maar inderdaad ook erg lekker :)
De eerste foto is nieuw en de laatste is de negerzoen op stroopwafeltje :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-J4FRWLU8-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-78HZZ3XK-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YD8APISB-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IWPCZ6QN-D.jpg

2

Re: Mellow zoenen

Oh ik krijg zo zin!!  :9

“Find something you're passionate about and keep tremendously interested in it.”

3

Zien er goed uit. Grappig idee om de chocolade een kleurtje te geven.

4

Ziet er zaaalllliiig uit, waar kan ik het recept vinden ;)

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

vonn schreef:

Ziet er zaaalllliiig uit, waar kan ik het recept vinden ;)

Groetjes Vonn

Ik heb wel andere koekjes gemaakt zoals je ziet op de foto.
Negerzoenen

De koekjes bakken

•    125 gram gesmolten boter
•    125 gram suiker
•    1 geklutst ei
•    250 gram bloem
•    8 gram bakpoeder
•    vanille
•    een snuifje zout

Alles mengen en even laten opstijven in de koelkast. Stuk voor stuk uitrollen tot ca 3 a 4 mm op een bebloemd werkblad en vormpjes uitsteken van 4 cm doorsnede. Deze ca. 5 minuten in een op 200 graden voorverwarmde oven bakken.

Luchtig schuim en het choco laagje
•    16 gram gelatine laten weken in koud water
•    66 gram glucose
•    200 gram suiker
•    100 gram water
•    25 gram honing
•    melkchocolade om te dompelen

Klop de glucose op (gebruik de keukenmachine of mixer) Suiker, water en honing even aan de kook brengen en dit bij de losgeklopte glucose voegen. Met een garde mengen en al kloppend tot 70 graden af laten koelen. De gelatine even verwarmen en dit ook bij het mengsel voegen. Dan het geheel in de keukenmachine mixen tot een stevig schuim ontstaat.
Zoenen bouwen
De koekjes op een vel bakpapier leggen. Doe een klein beetje chocolade aan de onderkant van het koekje waardoor het aan het bakpapier plakt.

Met een effen spuitmondje (13 of 14) spuit je vervolgens met een vlotte beweging toefjes van het schuim op de koekjes.
[2]
Laat het even opstijven en dompel ze daarna in de gesmolten melkchocolade.

Hartelijk dank allemaal weer voor jullie reactie :)

7

heerlijk weer :9  :9 , nou heb ik dat laatste ook een keer gemaakt maar toen ik ze in de chocolade dipten vielen ze er allemaal in :s  :s

Baklataart schreef:

heerlijk weer :9  :9 , nou heb ik dat laatste ook een keer gemaakt maar toen ik ze in de chocolade dipten vielen ze er allemaal in :s  :s

Dat zal met dit recept niet gebeuren denk ik want ze zijn allemaal netjes blijven zitten.
Bij het gewone negerzoen recept moest ik ze eerst in de vriezer zetten om ze te dopen maar deze zijn al stijf van zichzelf en smaken schijnt ook meer naar mellow cakes i.p.v. de negerzoen vulling :)
Maar man en kinderen vonden ze weer erg lekker vertelden ze :)

9

dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

Dat zal met dit recept niet gebeuren denk ik want ze zijn allemaal netjes blijven zitten.
Bij het gewone negerzoen recept moest ik ze eerst in de vriezer zetten om ze te dopen maar deze zijn al stijf van zichzelf en smaken schijnt ook meer naar mellow cakes i.p.v. de negerzoen vulling :)

dank je wel , zal het zeker een keer proberen :thumb:

Baklataart schreef:
dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

dank je wel , zal het zeker een keer proberen :thumb:

:thumb:

11

Wauw, ziet er heerlijk uit! Ik sla het recept even op, bedankt voor het delen!