1

Onderwerp: Waarmee snijden jullie?

Waarmee snijden jullie een kant en klare taart met fondant? Met een kartelmes of een glad mes?

Ik doe het nu met een glad mes,maar ik vind dat ik de taart daarmee zo in elkaar duw. Zeker het middenstuk bij kleine taartjes ziet er dan niet meer uit.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

2

Re: Waarmee snijden jullie?

Ik gebruik een groot kartelmes, eigenlijk een broodmes, van Tupperware

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Ik gebruik een glad, scherp mes. Marsepein is wat steviger en kan dus meer hebben dan fondant, maar dan nog snij ik voorzichtig. Ik duw eigenlijk nooit. Zelfs stukken van 3 cm (9 cm hoog) blijven heel  :Y

4

hmmm, ben waarschijnlijk dus te lomp bezig  :lol:
Ga het morgen toch eens proberen met een broodmes.

www.facebook.com/cakebym

5

Ik vind het ook altijd helpen als je eerst in het midden de punt omlaag steekt en dan pas naar beneden door de zijkant snijdt. Dan verdeel je de druk van het mes een beetje.

Tieneke

6

Ik snijd wel eens met een broodmes, maar ook wel eens met een glad mes. Ik denk dat het belangrijkst is dat je snijdt. Dus zaagbeweging maakt, ipv. alleen naar beneden duwen. En inderdaad eerst de punt iets door de fondant/marsepein steken.

7

Ik snijd wel eens met een broodmes, maar ook wel eens met een glad mes. Ik denk dat het belangrijkst is dat je snijdt. Dus zaagbeweging maakt, ipv. alleen naar beneden duwen. En inderdaad eerst de punt iets door de fondant/marsepein steken.

8

ik snijd altijd met een glad mes, die doe ik eerst altijd in een glas met warm water en maak 'm droog met een keukenpapiertje en dan glijdt 'ie altijd zo door de taart heen zonder wat te beschadigen of te deuken!

....

9

Vandaag met een superscherp broodmes gedaan. Ging al een stuk beter!
Ik denk dat ik inderdaad veel te veel duw en te weinig snijd...
Dank jullie wel in elk geval!

www.facebook.com/cakebym