1

Onderwerp: vraagprijs trouwtaart dummie

Wie ooh wie kan mij helpen met de prijs voor een trouwtaart dummie? Ik maak al heel wat jaartjes taarten op vraag en doe dat met veel plezier. Maar nu ben ik benaderd door een winkel om een trouwtaart dummie te maken. Maar ik heb geen idee wat ik hiervoor moet rekenen buiten de vaste kosten... Heeft er iemand ervaring mee om deze op vraag te maken en misschien nog belanrijke tips en trucs?

Alvast bedankt...

Re: vraagprijs trouwtaart dummie

Je bent benaderd door een winkel?? Waarom maken die zelf geen dummie? Of is het geen taartenwinkel, misschien? Ik zou in ieder geval als voorwaarde stellen dat er duidelijk bij staat wie die dummie heeft gemaakt, jij dus. :)

Succes!

3

Materiaalkosten plus je uren en  inderdaad naamsvermelding !

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Het is inderdaad voor een winkel maar als decoratie ineen woonwinkel. Ze willen een trouw etalage maken met daarin een trouwtaartdummie. En daarom ben ik daarvoor gecontacteerd... Heb ze wel eens voor mezelf gemaakt maar nog niet op vraag. Dus dat wordt zeker heel spannend want het is een heel druk bezochte winkel op de grens van NL/BE. En ik ga zeer zeker voor naamsvermelding....

5

Waarom moet er een naam bij als je een opdracht voor iemand maakt? Bij een bruidstaart eis je toch ook niet dat je naam er bij staat? Dat je het kunt vragen en dat het leuk is, ok, maar de noodzaak mis ik hoor.

In een dummy gaat niet veel minder aan kosten dan in een gewone taart. Ipv de biscuits en vulling heb je nu de dummies. Dus ik zou idd uitrekenen wat je aan materialen kwijt bent, inschatting aan uren en bepalen wat je voor die uren wilt hebben. Zie het als een opdracht voor een bruidstaart, lijkt mij.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Omdat het voor familie van een bruidspaar waarschijnlijk wat toegankelijker is te vragen wie die mooie taart heeft gemaakt, dan voor een klant in een winkel.. En als die winkel het echt als etalagestuk neerzet, mja... zou ik toch zeker een klein kaartje erbij zetten. Vind het een beetje hetzelfde als een foto van je gemaakte werk watermerken.

7

Maar je taart is etalagemateriaal... Ik zet ook in mijn etalage niet erbij wie de taarten heeft gemaakt (collega 1, collega 2 of ikzelf), dat de decoratie bij Paardekooper vandaan komt en de schattige vogelhuisjes die zo leuk bij het thema passen bij de Action... Er wordt toch voor betaald?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ja, dat wel, maar ben het toch niet met je eens. =D

9

Ik zou ook niet veel minder dan de normale prijs gaan zitten. Een dummy is niet echt goedkoop, vind ik. Het enige verschil is dat je deze niet hoeft te vullen, dus hier iig geen tijd aan kwijt bent  ;) .
Nog een tip....sommige merken kleurstof verkleuren snel, dus wanneer de dummy op een te lichte plaats komt te staan zou het zomaar kunnen dat deze er over een jaar verkleurd is. Ik weet natuurlijk niet of je wel kleuren gaat gebruiken  ;) . Weet niet meer welke merken snel verkleuren dus kan je hier niet mee helpen...
Ik snap Marianne wel... Als ik er al een kaartje bij zou willen hebben, dan weet ik niet of ik het hele bedrag zou vragen. Het zou anders gratis reclame zijn  ;) . Dus óf geen/deel van het geld óf een kaartje erbij  ;). Ik heb 2 mensen in mijn vriendenkring die soms hun schilderijen in een etalage en/of winkel hangen, maar krijgen hier niks voor. Ze mogen wel hun naam erbij zetten  :y