1

Onderwerp: corset taart, vrijgezellen avond taart/lingerie taart

Hoi ik moet zo een lingerie of corset taart maken hoe je dat ook noemt maar het is voor ong 25 personen alleen weet ik niet welke bakblik ik het beste kan kopen er zijn er 3 bij deleukstetaartenshop.nl van
1- 17.5x27.5 x7.5 hoog
2- 22.5×32.5 ×7.5 hoog
3-27.5x37.5 x 7.5 hoog
Wat is de beste van de drie of is hier een bepaalde tabel voor ?

2

Re: corset taart, vrijgezellen avond taart/lingerie taart

Ik reken 5x5 pp. Ik zou voor optie 2 gaan. Ik neem aan dat je er borsten (blanda's 12 cm) op zet? Uit 1 blanda gaan 2-3 stukjes (al vind ik het met '3' wel kleine stukjes  ;) ). Ik neem ook aan dat je de biscuit bijsnijd? Dus dan minder biscuit overhoud? Dit afgesneden biscuit zou je trouwens kunnen gebruiken om de plaats waar de evt borsten op komen breder te maken (de breedte van optie 2 is 22,5 en de blanda's samen 24 cm)

Ja indd ik ga de zijkanten er af snijden zodat het een beetje taille vorm heeft en er komem borsten op ik reken uit de borsten 4 pers per 1 dus totaal 8 personen maar voor hoeveel pers. Is optie 2 dan ?

4 Laatst bewerkt door Esther68 (05-02-2015 21:37)

Funda Erdemir schreef:

Ja indd ik ga de zijkanten er af snijden zodat het een beetje taille vorm heeft en er komem borsten op ik reken uit de borsten 4 pers per 1 dus totaal 8 personen maar voor hoeveel pers. Is optie 2 dan ?

Ik haal geen 4 stukjes uit een blanda  ;) . Ik zou iets meer dan 30 stukjes eruit halen. Maar dan zonder bijsnijden. Maar ik zou sowieso optie 2 doen omdat de verhouding borsten en lijf dan het mooist is. Optie 1 is te klein en bij optie 3 zou je te veel moeten bijsnijden. Het ligt er ook aan hoe groot je de stukken snijdt natuurlijk. Ik gebruik bv voor een 25x25 rond de 500 gr mix en reken deze voor 25 personen (20 gr mix pp), maar als je voor de blanda al 4 personen rekent denk ik dat jij minder pp rekent  ;)
Denk er nu ineens aan dat je dus ook de 25x25 zou kunnen gebruiken. Als je die hebt natuurlijk  ;) . Ik heb ook eens een Kerstbustier van een 25x25 gemaat waarop dus 2x12 cm blanda op stonden.

Maar een 25 x25 is wel vierkant dat zou je erg veel moeten bijsnijden tog ?

6

Funda Erdemir schreef:

Maar een 25 x25 is wel vierkant dat zou je erg veel moeten bijsnijden tog ?

Hoeft niet. Ligt er natuurlijk aan hoe smal je de taille wilt  ;). Als je een hele smalle wilt dan zou ik voor de rechthoek gaan. Ik kan geen foto plaatsen vanaf de iPad, maar mijn taart staat tussen mijn foto's (FB).
Dan krijg je een beetje een idee