1

Onderwerp: monchou vulling

Beste forumleden,

Ik ben pas begonnen met taarten bakken voor andere.

Nu heb ik net een bestelling binnen gekregen voor a.s. zaterdag.  Alleen de jarige woont anderhalf uur rijden hier vandaan.

Alleen in de monchou vulling (recept van het forum) zit slagroom. Hoe houdt ik deze goed?

Laatst heb ik ook een taart gemaakt met monchou vulling en toen ik in de middag op visite kwam merkte ik dat de vulling zijn structuur verloren had. Weet iemand misschien wat ik fout heb gedaan? Heb de vulling overigens na bereiding niet meer in de koelkast gehad, maar direct verwerkt op de taart.

Bedankt alvast.

2 Laatst bewerkt door Carien (29-01-2015 22:24)

Re: monchou vulling

zowel monchou als slagroom horen in de koelkast....dus die taart ook!
Da's het simpele antwoord =)

wanneer je anderhalf uur rijden moet, moet je die vulling niet doen, of je moet de taart in een koelbox oid kunnen vervoeren (maar de vraag is of je dat moet willen).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik weet dat die in de koelkast moet. Heb ik bij de vorige taart ook gedaan. dacht misschien moet deze opstijven, dat ik daarmee de fout in was gegaan.

Dank je wel voor je snelle reactie. Nu even bedenken wat ik dan voor een vulling zal gaan gebruiken.

4

Meringue botercreme zou misschien een vervanger kunnen zijn. Kan een smaak toevoegen.
Of vervoeren met koel/vries elementen.
Veel succes iig.